Βρήκα αυτό το άρθρο:
Δολοφόνος ψωμί. Σχετικά με τους κινδύνους της γλουτένης (panifarin)
Η ένταξη της Ρωσίας στην παγκόσμια οικονομία έχει προσφέρει τόσο χρήσιμες καινοτομίες, όπως σούπερ μάρκετ και fast food στον μέσο άνθρωπο. Και μαζί με αυτούς, οι Ρώσοι άρχισαν να μαθαίνουν για τροποποιημένα τρόφιμα, ορμονικό κρέας, παχυσαρκία, αλλεργίες και κοιλιοκάκη.
Σχετικά με την τελευταία μυστηριώδη ασθένεια, για την οποία πολλά είναι γνωστά στη Δύση, αλλά ακόμα λίγα είναι γνωστά στη χώρα μας, είναι συνηθισμένο να μην εξαπλώνεται. Για κάποιο λόγο, πιστεύεται ότι μόνο τα παιδιά είναι άρρωστα με αυτό και ότι κληρονομείται και ότι ένα άτομο που πάσχει από αυτήν την παράξενη ασθένεια δεν μπορεί να φάει ψωμί.
Ήταν η κοιλιοκάκη που προκάλεσε τη μείωση της κατανάλωσης ψωμιού παγκοσμίως. Υπήρξαν δηλώσεις ότι "το ψωμί είναι δηλητήριο." Αυτή η ιδέα είναι ιδιαίτερα δύσκολη για τους Ρώσους γιατρούς, γιατί στο μυαλό ενός Ρώσου ατόμου το ψωμί είναι μια ζωτική δύναμη και οι παραδόσεις μας στο ψήσιμο είναι μια από τις πιο αρχαίες. Είναι πολύ δύσκολο για έναν Ρώσο να πιστέψει στην ιδέα ότι εάν τρώτε ψωμί, τότε μαραίνετε και λυγίζετε, εκθέτετε τον κίνδυνο να πάρετε καρκίνο ή να αποστειρωθείτε. Για εμάς, το ψωμί ήταν πάντα υγεία και στα μωρά του χωριού δόθηκαν ψίχουλα ψίχουλα αντί για θηλή και μεγάλωσαν δυνατοί άντρες χωρίς διάρροια και δυσκοιλιότητα, χωρίς διάθεση και ασθματικές αλλεργίες. Λοιπόν τι έγινε? Γιατί άρχισε ξαφνικά να σκοτώνει το ψωμί;
Για να καταλάβουμε γιατί οι Ρώσοι γιατροί είναι τόσο απρόθυμοι να πιστέψουν στην ύπαρξη κοιλιοκάκης, είναι απαραίτητο να έχουμε κατά νου ότι το δηλητήριο στην περίπτωση αυτή δεν είναι ψωμί, αλλά όλα τα προϊόντα που περιέχουν γλουτένη. Επομένως, σε ολόκληρο τον πολιτισμένο κόσμο, μαζί με τα συνηθισμένα προϊόντα που περιέχουν γλουτένη, θα σας προσφέρονται πάντα προϊόντα χωρίς αυτό. Φυσικά, θα είναι αρκετές φορές ακριβότερες. Είναι ακριβώς ότι η γλουτένη ήρθε στη ζωή μας και τη δηλητηρίασε μέσω ψωμιού. Μόνο το ρωσικό ψωμί δεν ήταν ποτέ δηλητήριο, αλλά μπορεί να γίνει ένα. Γι 'αυτό έχει τώρα όλες τις δυνατότητες.
Αλλά πρώτα πρέπει να πείτε την αλήθεια για την κοιλιοκάκη. Η καταστροφική επίδραση της γλουτένης ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά στα μέσα του περασμένου αιώνα στην Ευρώπη. Οι Φινλανδοί ήταν οι πρώτοι που έδωσαν προσοχή σε αυτό το πρόβλημα, μωρά κάτω των δύο ετών εκτέθηκαν στην ασθένεια. Δεδομένου ότι τα συμπτώματα εκδηλώθηκαν σε παιδιά, ένας μύθος γεννήθηκε για την κληρονομική φύση της νόσου. Ταυτόχρονα, οι γιατροί χαρακτήρισαν την κοιλιοκάκη μια εντερική νόσο που προκαλείται από βλάβη των λαχνών του λεπτού εντέρου, η οποία οδηγεί σε μειωμένη εντερική απορρόφηση. Τα τρομερά συμπτώματα της νόσου: φούσκωμα, δυσκοιλιότητα, διάρροια, τεράστια ατροφία της κοιλιάς και των μυών - εξαφανίστηκαν σε ασθενείς μέσα σε λίγους μήνες, αμέσως μετά τον αποκλεισμό των θαλάμων από τη διατροφή του ψωμιού. Έτσι οι ξένοι γιατροί κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το ψωμί είναι δηλητήριο. Όμως, δεδομένου ότι ένα πλήγμα θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί στη βιομηχανία σιτηρών, η εμφάνιση της ασθένειας εξηγείται όχι από την ποιότητα του παραγόμενου ψωμιού, αλλά από τη γενετική. Ας πούμε, υπάρχουν τόσο περίεργοι άνθρωποι που υποφέρουν από δυσανεξία στη γλουτένη ψωμιού.
Εν τω μεταξύ, οι Αμερικανοί και Ευρωπαίοι αρτοποιοί, αντί να προσέχουν τις ανησυχητικές τάσεις, συνέχισαν τις προσπάθειές τους να δυσφημίσουν το ψωμί ως υγιές προϊόν. Αυτό το έκαναν, φυσικά, όχι από κακία, αλλά αποκλειστικά για επιχειρηματικούς λόγους. Το 1979 στην Αμερική, στην πολιτεία του Κάνσας, δημιουργήθηκε η ένωση παραγωγών γλουτένης σίτου, η οποία προώθησε και πούλησε ενεργά το προϊόν της νέας χιλιετίας, δηλαδή τη γλουτένη ξηρού σίτου.
Εάν πάει στα βάθη των αιώνων και ανυψώσει τις παλιές συνταγές των Ρώσων αρτοποιών, μπορείτε να δείτε ότι έδωσαν προτεραιότητα στη διαδικασία της μαγιάς και της ζύμωσης.Κατά την άποψή τους, η αξία του ψωμιού έγκειται στο γεγονός ότι ήταν ζωντανό και του δόθηκε μια σύντομη ζωή - όχι περισσότερο από δύο ημέρες. Οι αρχαίες συνταγές περιγράφουν λεπτομερώς τον τρόπο αντιμετώπισης της σκλήρυνσης ή της μούχλας, που πρέπει να προσθέσετε βύνη και πηκτίνη για να διατηρήσετε την υγρασία, τη λεκιθίνη, δηλαδή τα αυγά, τα φυσικά συντηρητικά με τη μορφή αλάτων σορβικού οξέος και προπιονικού οξέος. Και με μία μόνο πρόταση, στο τέλος της συνταγής, ότι για την ελαστικότητα της ζύμης ψωμιού, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα συμπύκνωμα γλουτένης σε ποσότητα 2-3% του βάρους του αλευριού.
Οι σύγχρονοι αρτοποιοί προσθέτουν γλουτένη 4-6% μόνο για να βελτιώσουν τη δομή του ψωμιού και όταν αναπτύσσουν νέους, ακριβούς τύπους προϊόντων ψωμιού, όπως μπισκότα, μάφιν, βάφλες και μπισκότα - από 20% έως 40% γλουτένη. Η σύνθεση των γεμισμάτων αλευριού και προϊόντων ζαχαροπλαστικής - έως και 50% κατά βάρος γλουτένη του αλευριού. Επιπλέον, η γλουτένη ως συντηρητικό έχει ευρεία εφαρμογή στον εμπλουτισμό των έτοιμων δημητριακών πρωινού, τα οποία τα παιδιά μας αγαπούν τόσο πολύ, σε γιαούρτια μακροχρόνιας αποθήκευσης, σε μπριζόλες, κοτολέτες, κατεψυγμένα τρόφιμα που προορίζονται για μετέπειτα τηγάνισμα, τυριά, κρέας καβουριών, χαβιάρι τεχνητών ψαριών τυριά, κονσερβοποιημένη ντομάτα ψαριού, σοκολάτα και τσίχλες.
Οι Αμερικανοί είναι οι πιο επιτυχημένοι στη χρήση γλουτένης ξηρού σίτου στην παραγωγή ψωμιού. Τα τελευταία 30 χρόνια, η χρήση γλουτένης ξηρού σίτου στο παγκόσμιο ψήσιμο έχει αυξηθεί δέκα φορές, κυρίως στις προηγμένες χώρες με ανεπτυγμένες αγροβιομηχανικές βιομηχανίες. Η χρήση γλουτένης επέτρεψε στους αρτοποιούς να επιτύχουν αφράτο ψωμί που θα μπορούσε να αποθηκευτεί και να μην χαλάσει για μήνες χωρίς πολύ οικονομικό, πνευματικό και εργατικό κόστος. Σύμφωνα με τους ίδιους τους αρτοποιούς, η συνολική κυριαρχία της γλουτένης στο ψήσιμο έγινε αποκλειστικά για οικονομικούς λόγους. Η γλουτένη προστίθεται στο ψωμί προκειμένου να μειωθεί το κόστος παραγωγής της, επειδή η χρήση της καθιστά δυνατή την παραγωγή ποιοτικού ψωμιού από αλεύρι χαμηλής ποιότητας και το αλεύρι υψηλής ποιότητας είναι πολύ ακριβό.
Η ποιότητα σημαίνει οπτικές παραμέτρους όπως ελαστικότητα, λαμπρότητα και μεγάλη αποθήκευση. Η ιδέα ότι το ψωμί πρέπει να είναι ζωντανό και όχι γεμισμένο με συντηρητικά, δεν ελήφθη υπόψη από αυτούς. Στην υπεράσπισή τους, οι αρτοποιοί ξεκίνησαν την προώθηση της γλουτένης ως πρωτεϊνικού προϊόντος που έχει σημαντική αξία για την ανθρώπινη υγεία και περιέχει βιταμίνες των ομάδων Β, Α και Ε. Ρώσοι έμποροι. Ακολουθεί μια διαφημιστική διατριβή για τους κατασκευαστές αρτοποιίας: "Η ραγδαία ανάπτυξη τεχνολογιών στη βιομηχανία αρτοποιίας καθιστά σήμερα δυνατή την παραγωγή ψωμιού με υψηλή περιεκτικότητα σε γλουτένη, η οποία διατηρεί τις θρεπτικές της ιδιότητες σε ειδικές συσκευασίες κενού για έως ένα έτος." Και εδώ είναι ένα άλλο, πιο δροσερό από το πρώτο: "Η ξηρή γλουτένη είναι ένα φυσικό συστατικό, οπότε δεν υπάρχει όριο στη χρήση της ως πρόσθετο."
Το όριο, δυστυχώς, είναι επίσης το όνομά του - το ανθρώπινο σώμα, το οποίο αντιστέκεται, αγωνίζεται και αρνείται να μεταλλαχθεί, κάνοντας ένα άτομο σε απάνθρωπη δυστυχία. Μετεωρισμός, κόπρανα του εμβρύου, έλκη των ούλων, απώλεια λευκού των δοντιών, μυϊκές κράμπες, εμμηνορροϊκός πόνος, φούσκωμα, αμηνόρροια, αναιμία, ανορεξία, πόνος στις αρθρώσεις, δυσκοιλιότητα, κατάθλιψη, προβλήματα συμπεριφοράς, διάρροια, δερματίτιδα, υπογονιμότητα σε άνδρες και γυναίκες, γενική κακουχία , μυϊκή αδυναμία, οστεοπόρωση, έμετος, παχυσαρκία ή αντίστροφα, απώλεια βάρους, νευρικότητα στομάχου - όλα αυτά είναι σημάδια κοιλιοκάκης. Τα τελευταία 40 χρόνια, η κλινική έρευνα για την ασθένεια συγκλόνισε τους γιατρούς.
Δεδομένου ότι η γλουτένη είναι μια αδιάλυτη στο νερό πρωτεΐνη, δεν διαλύεται όχι μόνο στο νερό, αλλά και στα άλατα. Όταν η γλουτένη στο ανθρώπινο σώμα γίνεται υπερβολική, φράσσεται στο λεπτό έντερο, όπως το τσιμέντο, κολλώντας μαζί τις καλύτερες βίλες του, προκαλώντας εκφυλισμό του λεπτού εντέρου.Σε αυτήν την κατάσταση, τα έντερα δεν είναι πλέον σε θέση να απορροφήσουν βιταμίνες ή άλλες ευεργετικές ουσίες, οι οποίες αναφέρονται στα διαφημιστικά φυλλάδια των «προχωρημένων αρτοποιών».
Τα αποτελέσματα μελετών Ουκρανών επιστημόνων που έχουν εντοπίσει λανθάνουσες μορφές της νόσου και την ονόμασαν σίγαση κοιλιοκάκη φαίνεται να έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν τις πωλήσεις ψωμιού κατά καιρούς. Vyacheslav Perederia, Ουκρανός γαστρεντερολόγος και επικεφαλής του Τμήματος Θεραπείας Νο 1 του Εθνικού Ιατρικού Πανεπιστημίου που πήρε το όνομά του από τον Ι. Ο A. Bogomolets αρνήθηκε τους ισχυρισμούς ότι η κοιλιοκάκη είναι κληρονομική ασθένεια. Δήλωσε ότι τα τελευταία χρόνια, η κοιλιοκάκη έχει γίνει η πιο κοινή ασθένεια του λεπτού εντέρου, η οποία προσβάλλει άτομα όλων των ηλικιών, κυρίως ενήλικες μεταξύ 20 και 70 ετών. Αυτή η ασθένεια είναι σπάνια στους καταναλωτές ψωμιού κάτω των 20 ετών.
Τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξαν οι Ουκρανοί επιστήμονες δείχνουν ότι η γλουτένη συσσωρεύεται στο ανθρώπινο σώμα για πολλά χρόνια, προκαλώντας σοβαρές παθολογίες που οι γιατροί δεν μπορούν να συσχετίσουν με την πραγματική τους αιτία. Σύμφωνα με τους Ουκρανούς επιστήμονες, η κοιλιοκάκη έχει εντερικά συμπτώματα μόνο στο 30% και μη εντερικά συμπτώματα στο 70%. Επιπλέον, μεταμφιέζεται ως άλλες ασθένειες όπως ο διαβήτης τύπου 1, ηπατίτιδα, κολίτιδα, αρθρίτιδα, κακοήθεις όγκοι, λεμφώματα κυττάρων, μαλακτικό οστών, καρκίνος του στοματοφάρυγγα, και καρκίνοι του παχέος εντέρου και του λεπτού εντέρου. Η σύγχρονη ιατρική δεν είναι έτοιμη για αυτή τη σειρά γεγονότων. Αλλά πιο τραγικά, δεν υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ της κατανάλωσης τροφίμων που περιέχουν γλουτένη και κλινικών συμπτωμάτων, όπως, για παράδειγμα, με αλλεργίες. Με άλλα λόγια, εάν ένα παιδί λατρεύει τα ρολά γρήγορου φαγητού, το τυρί, τη σοκολάτα, τα λουκάνικα, τις τσίχλες, και στη συνέχεια να γίνει ενήλικας, μπορεί να αρρωστήσει, για παράδειγμα, με καρκίνο του λεπτού εντέρου. Και είναι απίθανο ένας παραδοσιακός γιατρός να είναι σε θέση να αποδείξει ότι η αιτία όλων είναι η γλουτένη.
Σύμφωνα με τον Vyacheslav Perederiy, η γλουτένη έγινε δηλητήριο ως αποτέλεσμα μιας απότομης αλλαγής στην ανθρώπινη διατροφή και την οικολογία. Η βλάβη στα εντερικά τοιχώματα οδηγεί σε δυσανεξία στη λακτόζη, τη σακχαρόζη, παρεμβαίνει στις μεταβολικές διεργασίες και προκαλεί δηλητηρίαση. Εν ολίγοις, τσιμεντοποιώντας τα έντερα σας με γλουτένη, δεν μπορείτε να περιμένετε ότι η τροφή που τρώτε θα λειτουργήσει για εσάς. Πιθανότατα θα γίνει επίσης δηλητήριο.
Ευτυχώς, η Ρωσία δεν είναι μια προηγμένη αγροβιομηχανική χώρα, επομένως η καθυστέρησή της σε αυτήν την περίπτωση έπαιξε το καλό της υγείας του έθνους. Το ρωσικό ψωμί, κυρίως λόγω του γεγονότος ότι δεν έχει γίνει ακόμη εμπόρευμα, αλλά εξακολουθεί να είναι κοινωνικό προϊόν, μπορεί να καταναλωθεί χωρίς απειλή για τη ζωή. Όποιος βρισκόταν στο εξωτερικό θα θυμόταν καλά τα δόντια αυτών των φοβερών "πλαστικών" κουλουριών, άγευστο και άοσμο, τα οποία μασάτε σαν χαρτί, ή το θέαμα αυτού του ψωμιού τοστ με φέτες τοστ, άψυχο και όχι μούχλα για μήνες. Όποιος ζει στο εξωτερικό για μεγάλο χρονικό διάστημα πιθανότατα θυμάται το κουρκούτι για τηγανίτες σε ειδικά μπουκάλια, το οποίο δεν χαλάει για μήνες έξω από το ψυγείο, και αλεύρι γλουτένης σε ράφια σούπερ μάρκετ, από τα οποία οι Ρώσοι μετανάστες προσπαθούν μάταια να μαγειρέψουν φυσικά ρωσικά ψωμάκια, Πασχαλινά κέικ και shangi.
Οι «προηγμένοι» Ρώσοι έμποροι, προφανώς αγνοώντας τις σοβαρές συνέπειες της έκθεσης σε γλουτένη στο σώμα τους, μεταδίδουν μια σημαντική ανακάλυψη στη ρωσική αγορά ψωμιού και μια «επανάσταση των καταναλωτών» σε αυτό το τμήμα της αγοράς. Έχοντας πέσει σε ευφορία, προφανώς εν αναμονή των κερδών, προβλέπουν αύξηση των πωλήσεων κατεψυγμένου ψωμιού στη Ρωσία με τις πιο συντηρητικές εκτιμήσεις έως και 30% ετησίως. Καλούν τους μεγάλους παραγωγούς, δηλαδή τα αρτοποιεία, να επαναπροσανατολίσουν τις δυτικές τεχνολογίες και την παραγωγή ψωμιού από κατεψυγμένα ημιτελή προϊόντα για τη μαζική κατηγορία. Κατά τη γνώμη τους, αυτό θα βοηθήσει την πυκνή Ρωσία να πλησιάσει πιο κοντά στη Δύση και να γίνει πολιτισμένη δύναμη σιτηρών. Τι περιμένει ο Ρώσος καταναλωτής όταν το ψωμί γίνεται εμπόρευμα στη χώρα μας; Η απάντηση είναι προφανής: τίποτα καλό.
Εκτός από τις επιβλαβείς επιπτώσεις της γλουτένης στα έντερα των Ρώσων, οι απολογητές για το συνθετικό ψωμί στο εξωτερικό πρέπει επίσης να θυμούνται ότι στην Αμερική και την Ευρώπη, η κατανάλωση ψωμιού μειώνεται κάθε χρόνο και ο αριθμός των εστιατορίων και καταστημάτων χωρίς γλουτένη αυξάνεται. Ίσως γι 'αυτόν τον λόγο, οι τεχνολογίες για την παραγωγή κατεψυγμένου ψωμιού χωρίς γλουτένη εκρήγνυνται στη Ρωσία με το πρόσχημα των σύγχρονων, έτσι ώστε εμείς, που εξακολουθούμε να φοράμε παχνιά και σανδάλια και ζυμώνουμε ζύμη με ζύμη, μπορούμε να μας διδάξουμε πνευματικά. Μόνο στη τσαρική Ρωσία ψήθηκε το καλύτερο ψωμί στον κόσμο και τα μυστικά του ψησίματος των ρωσικών ρολών μπορούν να γίνουν ένα αδιαμφισβήτητο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των σύγχρονων Ρώσων αρτοποιών και το ψωμί δεν θα μετατραπεί σε δηλητήριο, αλλά, όπως συνηθίζεται στη Ρωσία από τα αρχαία χρόνια, όλα είναι στο μυαλό. Μια πηγή:
🔗