Το Robusta χρησιμοποιείται παραδοσιακά σε όλα τα ιταλικά μίγματα εσπρέσο, αλλά αυτή η παράδοση αρχίζει να αλλάζει σιγά-σιγά, χάρη εν μέρει στον Ernesto Illy και τη σαφή άποψη του κατά της χρήσης του. Ωστόσο, οι ευρωπαίοι καβουρδιστές δεν επηρεάζονται τόσο πολύ από αυτήν την επιρροή όσο οι αμερικανοί καβουρδιστές, για παράδειγμα. Η απλή αναφορά της παρουσίας του robusta σε μίγματα θα είναι αρκετή για να καταλήξουμε σε ένα συμπέρασμα σχετικά με το μείγμα. Υπάρχουν πολλές απόψεις για τη Robusta στον κόσμο, ειδικά στον κόσμο των λεγόμενων "ανθρώπων καφέ".
Υπάρχουν ένθερμοι αντίπαλοι της χρήσης robusta σε οποιονδήποτε καφέ. Η κύρια άποψη, ας πούμε περισσότερα, είναι ο ισχυρισμός τους ότι το Robusta χρησιμοποιείται μόνο για έναν σκοπό - για τη μείωση του κόστους του μείγματος εσπρέσο. Αυτός ο παράγοντας ενδιαφέρει κυρίως τους Ιταλούς roasters κυρίως, είναι η βάση της επιχείρησής τους, αυτή είναι η στρατηγική τους. Το κάνουν μια στρατηγική για την παραγωγή καφέ σούπερ μάρκετ που μπορεί να κάθεται στα ράφια για εβδομάδες, αν όχι μήνες. Και θα σας πουν ότι οποιαδήποτε robusta, ανεξάρτητα από το πόσο προσεκτικά επιλεγεί, θα προσθέσει διαφορετικές νότες γεύσης καφέ στα μίγματα, όπως: ξυλώδη, ελαστικά, ούρα γάτας, βρώμικο υπόγειο, γεύση χαρτοσακούλας.
Υπάρχει ένα βασικό γεγονός της δράσης του Robusta, η οποία σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να είναι καθολική. Το Robusta δίνει στο μείγμα μια πυκνή, μακράς διάρκειας κρέμα, μεγαλύτερη και φωτεινότερη επίγευση. Αλλά οι αντίπαλοι θα προσθέσουν γρήγορα ότι αυτή η μακρά επίγευση θα σας βασανίσει περισσότερο και θα βρει αυτό το γεγονός, τουλάχιστον, μια προσβολή.
Γοητεία της Robusta
Πολλοί υπερασπιστές του robusta επισημαίνουν τις ιταλικές ρίζες της χρήσης του, ξοδεύοντας χρόνο υποστηρίζοντας ότι ο καφές τους είναι πραγματικός και παραδοσιακός. Υποστηρίζουν ότι μια σταθερή, μακροχρόνια κρέμα είναι το καθοριστικό χαρακτηριστικό του εσπρέσο, επιτρέποντάς της να διαρκεί περισσότερο. Θα υποστηρίξουν μαζί σας ότι μια μικρή ποσότητα προσεκτικά επιλεγμένου robusta, σε συνδυασμό με το "σωστό" Arabica, θα δώσει στον εσπρέσο το επιθυμητό "σώμα" και κρέμα και δεν θα παρατηρηθεί στη διάταξη της γεύσης και ταυτόχρονα θα συγχωνευθεί με τη συνολική γεύση και θα αραιώσει την οξύτητα στο κύπελλο. ...
Ας το καταλάβουμε. Κανείς δεν ισχυρίζεται ότι το robusta είναι στον καφέ. Ας συμφωνήσουμε ότι υπάρχουν Ιταλοί, Αμερικανοί, Σκανδιναβικοί * και άλλοι Ευρωπαίοι * roasters (* σημειώστε και ας συμφωνήσουμε ότι όλοι οι roasters χρησιμοποιούν robusta επειδή είναι φθηνότερο από το Arabica, δίνει περισσότερη κρέμα espresso και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Υπάρχουν πολλές εταιρείες καφετιέρα στην Αμερική που πιστεύουν ότι μόνο η χρήση του Robusta τους δίνει το επιθυμητό αποτέλεσμα και ποιότητα που δεν μπορεί να προσφέρει το 100% Arabica.
Μεταξύ αυτών των «ανταρτών»: David Schomer, Espresso Vivace, Dr. Dosef John, Josuma Coffee, Mauro Cipolla, Caffe D'arte, John di Ruocco, Mr. Espresso and Tony Konecny, Victrola Coffee Roasters.
Ο άλλος συνήγορος και συντάκτης του Coffee Review είναι ο Kenneth Davids. Σύμφωνα με τον ίδιο, χρησιμοποιεί συχνά υψηλής ποιότητας Robusta στα μίγματα εσπρέσο του και προτιμά τον εσπρέσο με περιεχόμενο 10 ή 20 τοις εκατό. Ο David σημειώνει ότι μια τόσο αρνητική αύρα του robusta οφείλεται στην πλειονότητα των κατασκευαστών που χρησιμοποιούν ένα μάλλον φθηνό προϊόν, με μάλλον «κακή» επεξεργασία. Η robusta που θεωρεί αρκετά ελκυστική προέρχεται από την Ινδία, την Ουγκάντα και, πιο πρόσφατα, από το Μεξικό. Αυτή είναι η υψηλότερης ποιότητας πλυμένη robusta.
«Τα φασόλια Robusta είναι σαν μια μαύρη τρύπα σε ένα φίλτρο καφέ, απορροφούν όλη την ενέργεια από το ποτό. Αλλά στον εσπρέσο, λειτουργούν με διαφορετική κατεύθυνση. Το Robusta στο espresso είναι σε θέση να συνδυάζει τα πάντα και να δημιουργεί έναν συντονισμό γεύσης. Πολύ καλή robusta μπορεί να προσφέρει θετικές γεύσεις. Συνήθως υπάρχουν νότες μπαχαρικών και ξηρών καρπών. " Όταν ο David συνδυάζει έναν πελάτη, συνήθως προσφέρει 4 ή 5 επιλογές και σχεδόν πάντα ο πελάτης επιλέγει μια μίξη με περιεχόμενο robusta.
Ο David Schomer μας περιέγραψε μια συνομιλία με έναν Ιταλό φρυγανιέρα που έγινε το 1993 κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού καφέ στην Ιταλία. Όταν ρώτησε γιατί οι Ιταλοί χρησιμοποιούν το Robusta ως «συστατικό» για μίγματα εσπρέσο, το roaster εξήγησε ότι οι roasters εδώ ενδιαφέρονται να βρουν μια πραγματικά καλή robusta που μπορεί να παράγει το σωστό σώμα και κρέμα στον εσπρέσο. Το ζήτημα του προμηθευτή του Robusta ήταν περιττό, είναι το καλύτερα κρυμμένο μυστικό της εταιρείας.
«Έτσι ξεκίνησε η αναζήτησή μου για ένα μαλακό, μη χονδροειδές robusta», λέει ο Schomer, «και η αναζήτησή μου επικεντρώνεται σε robusta κτημάτων, χειροποίητα, πλυμένα και επιλεγμένα στην ίδια ποιότητα με την καλύτερη Arabica.» Ο Schomer επιβεβαιώνει ότι υπάρχει μια θέση για υψηλής ποιότητας robusta στα μείγματα εσπρέσο του.
Ο Mauro Cipolla βλέπει τον εαυτό του ως υπερασπιστή μιας παράδοσης εσπρέσο που, κατά τη γνώμη του, χάθηκε ακόμη και στην Ιταλία. «Ένα πραγματικό μείγμα εσπρέσο», δηλώνει, «σκοτεινό ψητό, με το« σωστό »robusta, ψημένο σε διαφορετική θερμοκρασία και χρόνο από την αραβική. Αναμειγνύεται στις σωστές αναλογίες με τα« σωστά », μη αντικρουόμενα φασόλια Arabica. Το μείγμα εσπρέσο με 100% περιεχόμενο μπορεί να παράγει κρέμα, αλλά όχι η υφή. Δεν είναι ούτε η υφή της κρέμας, αλλά τα χαρακτηριστικά της, τα οποία συνηθίζουν να αξιολογούν την κρέμα - πυκνότητα και ιξώδες. Είναι πολύ δύσκολο να δουλέψεις με το Robusta, ακόμη πιο δύσκολο από ό, τι με την Arabica. Αλλά μόλις μάθετε και καταλάβετε τι να κάνετε με το Robusta , θα ήταν μια εξαιρετική προσθήκη στην Arabica. "
Ο John di Ruocco μπήκε στην επιχείρηση καφέ χωρίς καμία κατανόηση του θέματος. Από την αρχή, ενδιαφερόταν να δουλέψει με μίγματα σε ιταλικό στιλ και σύμφωνα με τις ιταλικές παραδόσεις. Για να το κάνει αυτό, εισήγαγε ινδική Robusta, κατά τη διαδικασία της έρευνας συνειδητοποίησε ότι οι ινδικοί κόκκοι είναι πολύ μαλακοί στη γεύση. Αφού παρακολούθησα και δούλευα για λίγο, σκέφτηκα ότι θα ήταν μια εξαιρετική προσθήκη στα μίγματα του. «Γιατί δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω το Robusta; Ακριβώς επειδή ξεκινήσατε μια καμπάνια κατά της χρήσης της σε όλο τον κόσμο; "
"Το εκπληκτικό πράγμα για μια μηχανή εσπρέσο", λέει ο John, "είναι η εκπληκτική ικανότητα των μορίων νερού να διεισδύουν στο εσωτερικό των σωματιδίων του καφέ και να βγάλουν πολλά λάδια από τα φασόλια." Τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, "Αν δεν τραβάτε λάδια, δεν κάνετε εσπρέσο."
100% Arabica
Ο πιο διάσημος αντίπαλος της Robusta τα τελευταία χρόνια ήταν ο Don Schoenholt, ο ιδρυτής του SCAA (American Special Coffee Association) και πρόεδρος της Gillies Coffee στη Νέα Υόρκη. Ο Schoenholt θυμάται πριν από πολύ καιρό όταν ο Pete McLaughlin της Royal Coffee του ζήτησε να δοκιμάσει έναν ασυνήθιστο καφέ. "Ο καφές ήταν βαρύς και απαλός, χωρίς άρωμα ή οξύτητα. Είχε ουδέτερη όψη στη γεύση. Όλο το σώμα ήταν βαθύ, σκοτεινό, βαρύ και τυλίχτηκε στο στόμα."
Ο μυστηριώδης καφές αποδείχθηκε ότι ήταν ένα πλυμένο ταϊλανδέζικο Robusta ψημένο στο δεύτερο διάλειμμα και ο McLaughlin πρόσθεσε τότε ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε εσπρέσο. Ο Schoenholt προσπάθησε να πειραματιστεί με αυτό το robusta, αλλά στο τέλος εγκατέλειψε την ιδέα. Όπως λέει ο ίδιος: «Ένα περιττό αποτέλεσμα εμφανίστηκε στο κύπελλο, παρόλο που μου αρέσει αφρός γάλακτος για εσπρέσο, σόδα με παγωτό και μπύρα, αλλά προτιμώ να μην ανταλλάξω την αρχική γεύση του καφέ μου με εσωτερικές φυσαλίδες στο κύπελλο από τη δράση του Robusta (* περίπου λόγω της ποσότητας και της υφής της κρέμας).
Υπάρχει μια θεωρία σχετικά με τα πιο ένθερμα μέλη του κινήματος που αντιτίθενται στη χρήση του robusta. Το γεγονός είναι ότι οι ιδρυτές της εξειδικευμένης κίνησης καφέ στην Αμερική δεν είναι πραγματικά εσπρέσο, αλλά μοιάζουν περισσότερο με τους λάτρεις του βρασμένου καφέ (περίπου γαλλικά, στάγδην καφετιέρα, φίλτρο κ.λπ.) Όταν ρωτήσαμε τον Schoenholt για αυτό, είπε, ότι τίποτα τέτοιο. «Θεωρούμε ότι είμαστε άνθρωποι που αναζητούν την αλήθεια στους ίδιους τους κόκκους και όχι στις μεθόδους παρασκευής αυτών των κόκκων».
Τέλος, ο Schoenholz χτύπησε την πόρτα: «Είναι αλήθεια ότι πήγαμε στον πόλεμο με τη Robusta. Είναι επίσης αλήθεια ότι οι καιροί αλλάζουν. Η επιτυχία της ειδικής μας ιδέας για καφέ στον τομέα είναι σίγουρα ένα μέρος για να είστε.Μπορούμε ήρεμα να αναπνέουμε και να ξεκουραζόμαστε, ίσως όχι όσον αφορά την αύξηση των προτύπων, αλλά το ίδιο το δόγμα. "
Ο Τζορτζ Χάουελ, ο Κάστρο του Τιμ και ο Μάεν Άλβες δίνουν μερικά συνηθισμένα γεγονότα για τη Ρομπούστα. «Έχω δοκιμάσει μερικά από τα πιο διάσημα μίγματα εσπρέσο robusta και δεν με νοιάζει», λέει ο Tim Castle. «Κατά τη γνώμη μου, αυτή είναι μια προσέγγιση για την επίτευξη μιας συγκεκριμένης λειτουργίας στο espresso. Η λειτουργία της λήψης μιας μεγάλης ποσότητας κρέμας, με γεύση από καουτσούκ, που στην πραγματικότητα κλειδώνει όλα τα θετικά χαρακτηριστικά της αραβικής. "
Ο Χάουελ θυμάται να εκπλήσσεται από την Ινδική Ρομπούστα, την οποία δοκίμασε στο συνέδριο SCAA στη Βοστώνη το 2003. Αλλά προσθέτει γρήγορα: «Η κενή, χωρίς ζάχαρη γεύση του Robusta δεν μου δίνει το δικαίωμα να το χρησιμοποιώ στα μίγματα μου. Αυτό δεν είναι ένα εργαλείο με το οποίο μπορώ να επιτύχω το επιθυμητό αποτέλεσμα για μένα - αλλά αυτό είναι γλυκύτητα. "
Ο Maen Alves, ιδιοκτήτης της Coffee Lab International, μιλά για την περίπτωση του πελάτη του που ήθελε να πάρει ένα μείγμα με robusta, αλλά ότι η γεύση του στον εσπρέσο δεν ήταν απολύτως αντιληπτό. Χρησιμοποιώντας το μαλακό Angolan robusta, διαπίστωσε ότι το robusta ήταν αδύνατο να ανιχνευθεί, οπτικά ή να δοκιμάσει. Όμως ... μόλις ο λόγος έφτασε το 10-15%, η γεύση της λούμπας ήταν έντονη. Μέχρι τώρα, προτιμά να σταθεί. Δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσετε το Robusta σε μίγματα εσπρέσο, καθώς ο κύριος παράγοντας που επηρεάζει την ποσότητα και την ποιότητα της κρέμας δεν είναι ο τύπος των φασολιών που χρησιμοποιούνται στο μείγμα και η φρεσκάδα τους.
Η Alvs έχει επίσης μια πλήρως λογική επιχειρηματική δήλωση. Όταν οι ιδιοκτήτες καφενείων χρησιμοποιούν φασόλια robusta, παίζουν αυτόματα εναντίον τους. Προσπαθήστε να πίνετε εσπρέσο από 100% Arabica, μετά από λίγες ώρες το σώμα σας θα "ζητήσει" περισσότερα, και ένα φλιτζάνι εσπρέσο με robusta θα είναι αρκετό για σας όλη την ημέρα. «Εργάζομαι σε μια επιχείρηση όπου με ενδιαφέρει άμεσα το γεγονός ότι ο πελάτης θα ερχόταν σε μένα περισσότερες από μία φορές την ημέρα».
Ουδέτερο έδαφος
Μέχρι τώρα, πολλά roasters, που παίζουν κεντρικό ρόλο στην αμερικανική σκηνή εσπρέσο, αντιστέκονται στην επίθεση της εκστρατείας κατά της robusta. Για παράδειγμα, ο νεοφερμένος στην αγορά Victrola Coffee Roasters στο Σιάτλ. Αυτή η εταιρεία δεν εκπροσωπήθηκε στο συνέδριο SCAA, δεν συμπεριλήφθηκε στην περιοδεία Coffee Seattle. Ωστόσο, ένας τεράστιος αριθμός baristas, οι συμμετέχοντες στο συνέδριο επισκέφτηκαν αυτό το καφενείο για να δοκιμάσουν το διάσημο μείγμα Streamline Espresso της Victrola - ένα πλούσιο, μαλακό, στο οποίο οι νότες του βατόμουρου γίνονται αισθητές λόγω της βάσης της Αιθιοπίας Harrar.
Ο ίδιος ο David Schomer συμμετείχε στη διατύπωση της έννοιας αυτών των roasters, καθώς ο Schomer χρησιμοποιεί robusta στα μίγματα του, οι ιδιοκτήτες αυτής της εταιρείας επέλεξαν να μην αλλάξουν την εννοιολογική βάση των μιγμάτων τους. Από τη δήλωση του συνιδιοκτήτη της Victrola Coffee Roasters Tony Konecny, προκύπτει: «Δεν χρησιμοποιούμε robusta για την κρέμα. Το καλό robusta, καλά τηγανισμένο, προσφέρει νέες γεύσεις και κολλά όλη τη γεύση μαζί και αυτή είναι η μοναδική ποιότητα του robusta. " Ταυτόχρονα, ο Τόνι δεν υποστηρίζει πλήρως τους υπερασπιστές της robusta και λέει ότι η απόφαση να αφαιρέσετε το robusta από το μείγμα παραμένει πάντα μαζί του και αυτό δεν είναι πρόβλημα γι 'αυτόν.
Οι ειδικοί έχουν δοκιμάσει πολλά από τα καλύτερα μείγματα εσπρέσο στην Αμερική, μερικά με robusta, άλλα απέναντι από το 100% Arabica και το καθένα έχει τη δική του αλήθεια. Παρεμπιπτόντως, ένα από τα καλύτερα μείγματα με 100% Arabica θεωρείται το μείγμα του Tim Vandelbo, παγκόσμιου πρωταθλητή 2004 και του George Howell, Daterra Farm North Italian Style. Ανάμεσα στα μείγματα με robusta, οι ηγέτες είναι: το μείγμα του David Schomer, το Dolce blend, καθώς και το μείγμα Victrola Streamline Espresso, το Caffe D'arte, το μείγμα Parioli ...
Η συζήτηση για τη χρήση του robusta σε μείγματα θα συνεχιστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα και είναι απίθανο να σταματήσει στο προβλέψιμο μέλλον. Μπορούμε μόνο να ελπίζουμε ότι κάθε χρόνο θα υπάρχουν αρμόδιοι καβουρδιστές, ιδιοκτήτες καφενείων και καφέ, baristas που θα συνεχίσουν να αναζητούν τον τέλειο εσπρέσο.
Ρωσική εμπειρία
(με βάση το υλικό του φόρουμ - [link] -
Όπως πολλοί έχουν παρατηρήσει, το φόρουμ μας δεν πέρασε από το θέμα του robusta και τη χρήση του από Ρώσους roasters στα μίγματα τους.Στις συζητήσεις συμμετείχαν εκπρόσωποι εταιρειών roaster, baristas και λάτρεις του καφέ. Δημοσιεύουμε τις κύριες απόψεις για το θέμα του φόρουμ "Robusta - Μύθοι και Πραγματικότητα", ας δούμε αν οι απόψεις των Ρώσων επαγγελματιών συμπίπτουν με τις αμερικανικές και σε ποιο βαθμό διαφωνούν τα μέρη.
Θα κάνω μια κράτηση αμέσως, το θέμα τέθηκε από έναν εγγεγραμμένο χρήστη - [link] -, έναν κύριο με το ψευδώνυμο Look, ποιος είναι αυτός ο άνθρωπος και ποια εταιρεία που εκπροσωπεί δεν έχει ακόμη βρεθεί. Ωστόσο, η γνώμη του είναι η γνώμη ενός επαγγελματία, βάσιμου και ικανού, τουλάχιστον κατά την καθαρά προσωπική μου κρίση. Η γνώμη λοιπόν:
Το Look είναι ο εχθρός της Robusta:
«Η γνώμη μου: Το Robusta απαιτείται μόνο για τη μείωση της τιμής του μείγματος, ενώ η ποιότητα του ποτού μειώνεται σημαντικά. Δικαιολογώ τα σημεία:
1. Κρέμες. Ναι, η εργασία με τη Robusta είναι ευκολότερη, η ίδια η κρέμα αποδεικνύεται πιο υπέροχη. Επειδή ο κόκκος robusta έχει χαμηλότερη πυκνότητα. Αλλά η κρέμα λειτουργεί υπέροχα σε μίγματα φρέσκου Arabica, αν ξέρετε πώς να δουλεύετε με άλεση. Αγοράστε και δοκιμάστε το μόνοι σας. Ταυτόχρονα, το ποτό έχει πολύ καλύτερη γεύση, άρωμα, που χρειάζεται ο αγοραστής.
2. Η πυκνότητα του ποτού - Συμφωνώ. Το ποτό γίνεται κάπως πιο πυκνό. Όμως, τα καλύτερα αποτελέσματα μπορούν να επιτευχθούν δουλεύοντας με τον βαθμό ψητού της Arabica. Το ίδιο ισχύει και για την πικρία, αν και στην robusta, η πικρία είναι πιο πιθανή.
3. Πλυμένο Robusta. Ναι, είναι καλύτερο από το φυσικό και πιο όμορφο στην εμφάνιση. Αλλά εξακολουθεί να είναι ένας κόκκος χαμηλότερης ποιότητας από το ειδικό αραβικό. Και πιο επιβλαβές για την υγεία. Και υποβαθμίζει ακόμα το περιεχόμενο του ποτού. Ποιος δεν πιστεύει - πιείτε ξεχωριστά τέτοια ρουμπέτα σε ένα σακάκι και συγκρίνετε με την arabica. Στον εσπρέσο, η διαφορά στην ποιότητα, ειδικά στα μείγματα, δεν είναι τόσο αισθητή, αλλά η Robusta είναι καλύτερη όταν προετοιμάζεται υπό πίεση 9 atm. δεν γίνεται ξεκάθαρο. Και το σακάκι θα δείξει τα πάντα όπως είναι.
4. Η γεύση με robusta είναι καλύτερη. Το Nifiga έτσι, αν πίνετε καφέ για μεγάλο χρονικό διάστημα και αρχίσετε να το καταλαβαίνετε λίγο πολύ, τότε η καλύτερη ποιότητα του εσπρέσο από ένα μείγμα Arabica είναι προφανής. Σήμερα, το μεγαλύτερο μέρος των ανθρώπων που λένε ότι η Robusta χρειάζεται μόλις το άκουσε από κάποιον, αλλά δεν ήρθε σε αυτό ως αποτέλεσμα της μακροχρόνιας κατανάλωσης καφέ. Είναι πιο εύκολο να επαναλάβετε αυτό που έχετε ακούσει με έξυπνη εμφάνιση παρά να το καταλάβετε μόνοι σας. Και πώς μπορεί ένα συστατικό να βελτιώσει ένα ποτό, το οποίο αρχικά είναι χειρότερο σε ποιότητα, γεύση, άρωμα και σύνθεση;
5. Χημική σύνθεση. Κανείς δεν μιλά για τη χημική σύνθεση του Robusta. Και αν κάποιος ενδιαφέρεται, τότε η Robusta είναι κατώτερη από την Arabica σε όλα τα χαρακτηριστικά. Περισσότερη καφεΐνη, υψηλότερη οξύτητα, λιγότερα αρωματικά αιθέρια έλαια, χειρότερα χαρακτηριστικά γεύσης. Και καλλιεργείται και συγκομίζεται χύμα, μεγαλώνει γρηγορότερα και ευκολότερα. Ιστορικά, άρχισε να προστίθεται σε μίγματα μετά την ανάγκη να καταπολεμηθούν οι ανταγωνιστές και να μειωθεί το κόστος του προϊόντος, καθώς και να καλυφθεί η αυξανόμενη ζήτηση της αγοράς. Πρέπει ακόμα να παίζετε με αραβικά, οι καλύτερες ποικιλίες του μεγαλώνουν σε ύψος, ωριμάζουν για μεγάλο χρονικό διάστημα, απαιτούν τεράστια επένδυση γνώσης και προσπάθειας. Στη συνέχεια συλλέγεται και ταξινομείται χειροκίνητα. Και η robusta συλλέγεται, κατά κανόνα, χύμα, υποβάλλεται σε φθηνή επεξεργασία, σήμερα ο μεγαλύτερος προμηθευτής της είναι το Βιετνάμ. Σε γενικές γραμμές, το robusta έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλές μετά την ανάπτυξη και την εφαρμογή μιας μεθόδου για την παρασκευή στιγμιαίου καφέ, ο οποίος σήμερα πίνεται περισσότερο από όλες τις υπανάπτυκτες χώρες λόγω της φτώχειας. Η Robusta κατέστησε δυνατή τη διάθεση καφέ στους φτωχούς, επεκτείνοντας σημαντικά την αγορά πωλήσεων. Σήμερα, στις ανεπτυγμένες χώρες, η κατανάλωση robusta μειώνεται, οι άνθρωποι πίνουν καλό Arabica και αναδύονται προγράμματα για να βοηθήσουν τους αγρότες να βελτιώσουν την ποιότητα των σιτηρών. Στην ίδια Ιταλία, η robusta άρχισε να χρησιμοποιείται ενεργά μετά τον πόλεμο, οι ίδιοι γράφουν γι 'αυτό, επειδή δεν μπορούσαν να αγοράσουν καθαρή Arabica λόγω της φτώχειας. Πιθανώς ακόμα δεν έχουν απομακρυνθεί από τον πόλεμο.
Ως εκ τούτου, είμαι βέβαιος ότι η Robusta είναι απλώς ένα εργαλείο για ανταγωνισμό σε αγορές όπου οι άνθρωποι εξακολουθούν να έχουν κακή εμπειρία στον καφέ λόγω της φτώχειας. Και ο αγώνας είναι εις βάρος μας, οι καταναλωτές που έρχονται σε καφενεία λαμβάνουν ένα προϊόν κατώτερης ποιότητας και πληρώνουν για ένα ποτό υψηλής ποιότητας. Και στο τέλος σταματούν να πίνουν καφέ, γιατί απλά δεν έχει καλή γεύση. "
Το επόμενο άτομο που ασχολείται άμεσα με την παραγωγή καφέ. Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Fresh Coffee, Oleg Grishonkov.
DonPino - από την πλευρά της robusta:
«Ας το καταλάβουμε για τα πλεονεκτήματα.
Έχοντας εργαστεί για σχεδόν 13 χρόνια στη Μοντάνα, ήμουν επίσης σίγουρος για το δόγμα των αξιώσεων ότι ο εσπρέσο είναι το πιο δροσερό της 100% Arabica, αλλά πριν από μερικά χρόνια άλλαξα γνώμη και ιδέα για αυτό. Και γι 'αυτό, το πλυμένο robusta, στα χαρακτηριστικά του, δεν είναι πολύ κατώτερο από το καλό, για παράδειγμα, το Arabica της Βραζιλίας, και σε τιμή είναι ακόμη πιο ακριβό.
Ειδική Arabica, με μεγάλη λύπη, σε αυτήν τη χώρα, κανείς δεν έχει, και δεν χρησιμοποιεί. Ναι, δεν επεξεργαζόμαστε κακή Arabica, αλλά αυτό δεν είναι κάτι ιδιαίτερο. Σχετικά με την ερώτηση της τιμής, εάν στο τελευταίο μου μείγμα, όπου πάνω από το 25% του Γκαλαπάγκος (35 $ στο τέλος της παραγωγής), περιέχει 10% πλυμένο robusta και το μείγμα περιλαμβάνει 3 ακόμη όχι φθηνά Arabica, τότε συγνώμη πώς το robusta μπορεί να επηρεάσει το κόστος του μείγματος ...
Συμφωνώ απολύτως ότι η κυριαρχία των ξένων προμηθευτών, και όχι των καλύτερων, διαμορφώνει τώρα τη γεύση του καταναλωτή μας και ότι, ειδικά στα ιταλικά μίγματα με φτηνό βιετναμέζικο λούμπτο, είναι έως και 60%, είναι καταστροφή. Αλλά εδώ, πρώτα απ 'όλα, φταίνε οι αγοραστές μας, για τους οποίους, φυσικά, η τιμή είναι στην 1η θέση και μετά θα δώσουμε τον εξοπλισμό, κύπελλα, κουτάλια και ...
Δεν νομίζω ότι θα αποκαλύψω ένα μεγάλο μυστικό ότι οι περισσότεροι προμηθευτές έχουν τιμή αγοράς όχι μεγαλύτερη από 5-6 ευρώ ανά κιλό, και γνωρίζετε πόσα πωλούν. Έχω μελετήσει όλα αυτά τα θέματα με μεγάλη λεπτομέρεια, οπότε μιλάω με αρκετή εμπιστοσύνη. Αλλά ένας πολύ καλός εσπρέσο, για παράδειγμα η Illy, είναι το κόστος, ευχαριστώ τον Θεό. "
Γιούρι Πόποφ - φιναλίστ του παγκόσμιου πρωταθλήματος δοκιμών καπάκι, 2004
Ένας άντρας με κουτάλι - ουδετερότητα:
«Η αξία του προϊόντος« καφές »είναι ο πλούτος των χαρακτηριστικών της γεύσης και του αρώματος. Αυτό είναι απολύτως ανέφικτο από το σιτάρι της παλιάς συγκομιδής και το «παλιό» ψήσιμο. Ο φρέσκος καφές είναι πολύ πιο δύσκολο να δουλέψει κανείς, χωρίς ερωτήσεις. Αυτό είναι ένα ζωντανό προϊόν (απορροφούμε λίγο). Ο ίδιος ο εστιάτορας, εδώ έχετε απόλυτο δίκιο, πρέπει να αποφασίσει τι χρειάζεται - μια σταθερή μέτρια ποιότητα ή έναν αιώνιο αγώνα με τον barista για το τέλειο φλιτζάνι εσπρέσο. Η επιχείρησή μου, ως προμηθευτής, είναι να παρέχω επιλογές και να μην χάνω τον πελάτη. "
Olga Melik-Karakozova - barista, πρωταθλητής της Ρωσίας 2004, Barista Education & Consulting
Karakozz - ουδετερότητα:
«Η στάση μου απέναντι στην robusta. Δεν με πειράζει να το προσθέσω στο μείγμα. Αν του αρέσει κάποιος, αφήστε τον να πιει. Τον τελευταίο χρόνο μου αρέσει έχει σταματήσει (ίσως δεν ήταν η καλύτερη συγκομιδή). Όσο για την κρέμα, η Arabica δεν θα αφρώσει όπως η Robusta. Αλλά ο φρέσκος καφές, ακόμη και το 100% Arabica, εξακολουθεί να είναι κριτικός. Μου φαίνεται ότι οποιοδήποτε συστατικό σε ένα μείγμα πρέπει να φέρει γεύση. Η προσθήκη robusta μόνο για κρέμα είναι ανόητη. Κατά τη γνώμη μου, επαναλαμβάνω, δεν με βιάζει φέτος. Μου άρεσε πριν, αλλά αυτή είναι μια εντελώς διαφορετική ιστορία. "
Nikolay Yalansky - ειδικός στη συνεργασία με τον τομέα HoReCa, Montana Coffee, Αγία Πετρούπολη
Ο Nik-I είναι ο εχθρός της Robusta:
«Το γεγονός ότι η υψηλής ποιότητας Arabica είναι καλύτερη από οποιοδήποτε μείγμα με robusta είναι γεγονός! Και συμφωνώ απολύτως με τη γνώμη του Look. Και το πρόβλημα δεν είναι μόνο ότι η αγορά πλημμυρίζει με φθηνά μίγματα, αλλά ίσως το πιο πιεστικό ζήτημα είναι ότι υπάρχουν πολύ λίγα καλά baristas στα καταστήματά μας. Θα είναι σε θέση όχι μόνο να φτιάξουν έναν καλό εσπρέσο ή καπουτσίνο, αλλά και να εξηγήσουν στον επισκέπτη ποια είναι η διαφορά μεταξύ Arabica και Robusta, τι τρώνε με τι, και τι πραγματικά φέρει ο καθένας από αυτούς. Και πρέπει να συνεργαστείτε με τον αγοραστή, και αυτό είναι πολύ σοβαρό σήμερα, επειδή το 95% ολόκληρου του πληθυσμού μας είναι εξοικειωμένο με τη γεύση βελανιδιάς των ποτών καφέ και απλώς φοβούνται τον πλούτο της γεύσης και το άρωμα της υψηλής ποιότητας arabica "
Αυτές είναι οι απόψεις ορισμένων παικτών στην αγορά καφέ στη χώρα μας. Ελπίζουμε ότι αυτό το άρθρο θα σας δώσει τα απαραίτητα δεδομένα για να προσδιορίσετε τη θέση σας και θα σας ενεργοποιήσει να πίνετε νόστιμο, αλφαβητισμένο και τίμιο καφέ κάθε μέρα.