διαχειριστής
Για να μην είναι ξινό

Μια πηγή: 🔗 Τεράστια ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ στον συγγραφέα Έλενα Ζέλεζνιακ

Σχεδόν όλοι όσοι άρχισαν να ψήνουν με μαγιά αντιμετωπίζουν το γεγονός ότι παίρνουν ξινό ψωμί. Εάν στην περίπτωση της σίκαλης είναι αρκετά αποδεκτό, ακόμη και επιθυμητό, ​​τότε κανείς δεν του αρέσει το ψωμί με σιτάρι.

Ο διάσημος και ταλαντούχος Αμερικανός αρτοποιός Τσαντ Ρόμπερτσον ισχυρίζεται ότι το ιδανικό ψωμί σίτου μαγιάς δεν έχει οξύ ούτε γεύση ούτε άρωμα, ενώ το ψωμί πρέπει να χαλαρώσει τέλεια και να μυρίζει σιτάρι. Σημειώνω ότι αυτός ο αρτοποιός έγινε διάσημος σε όλο τον κόσμο και το αρτοποιείο του στο Σαν Φρανσίσκο θεωρείται δικαίως ένα μοναδικό τοπικό ορόσημο, στο οποίο οι άνθρωποι προσφέρονται για φρέσκο ​​ψωμί, τόσο εκπληκτικό και υπέροχο που ψήνεται εκεί. Το μυστικό ενός τέτοιου ψωμιού δεν είναι καν στην ίδια τη μαγιά, αλλά στο πώς και σε ποιο βαθμό το Τσαντ ζυμώνει τη ζύμη. Χρησιμοποιεί μαγιά σιταριού, σε αλεύρι λευκού ψωμιού ή σε αυτό που ταξινομούμε ως δεύτερο βαθμό, μάλλον υγρό, στην οποία οι ποσότητες αλευριού και νερού είναι ίσες (100% υγρασία). Το γεγονός είναι ότι το οξύ συσσωρεύεται πιο αργά σε υγρές ξινές από ό, τι σε παχιά, πιστεύεται ότι αυτό αντικατοπτρίζεται κατάλληλα στη γεύση και το άρωμα: το ψωμί σίτου με υγρή μαγιά έχει ένα παχύ άρωμα σίτου με γαλακτώδεις νότες, αλλά χωρίς υπαινιγμό οξέος. Έγραψα "θεωρείται" επειδή η απλή παρουσία υγρού μαγιά δεν σας εγγυάται μη όξινο ψωμί, έτσι ώστε το ψωμί να αποδειχθεί μη όξινο, η γεύση του θα πρέπει να χτιστεί σαν τούβλο από τούβλο. Χρησιμοποιώντας υγρή μαγιά, έχετε περισσότερες πιθανότητες να ψήσετε ψωμί χωρίς ξινή, υπό την προϋπόθεση ότι ζυμώνετε τη ζύμη / ζύμη πριν να ωριμάσει πλήρως ή ακόμη και πέσει. Το Τσαντ ζυμώνει με ένα ελαφρύ πρήξιμο, όταν έχει ήδη συσσωρευτεί μια ορισμένη ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα, αλλά το ισχυρό οξύ δεν είναι ακόμη αισθητό. Παρά την ανωριμότητα ενός τέτοιου ζυμομύκητα, εάν χυθεί στο νερό, δεν θα βυθιστεί, θα επιπλέει στην επιφάνεια λόγω του συσσωρευμένου αερίου και θα ανεβάσει τέλεια τη ζύμη ψωμιού.

Ψωμί μαγιάς - έτσι ώστε να μην είναι ξινό

Ωστόσο, σήμερα δεν θα αποσύρουμε την καλλιέργεια εκκίνησης σύμφωνα με τον Chad Robertson (θα το κάνουμε την επόμενη φορά). Σε γενικές γραμμές, όλες οι καλλιέργειες εκκίνησης έχουν μια παρόμοια αρχή δράσης - βακτήρια γαλακτικού οξέος και ζύμη συνεργάζονται σε αυτά, πράγμα που σημαίνει ότι έχουμε σπιτικό σιτάρι ή ακόμη και τη σίκαλη σίκαλης, μπορείτε να δοκιμάσετε να εφαρμόσετε τις αρχές του Chad Robertson για να ψήσετε το τέλειο ψωμί μαγιάς.

Έχω ήδη μιλήσει μια φορά για το τι πρέπει να γίνει ώστε το ψωμί να μην έχει ξινή γεύση και μυρωδιά. Αυτή τη φορά θα ασχοληθούμε με περισσότερες λεπτομέρειες και πιο καθαρά. Θα εξηγήσω σημείο προς σημείο τι είναι σημαντικό να γνωρίζουμε και τι να ψάχνω.

1) Ποσότητα... Αρχικά χρησιμοποιήστε μια μικρή ποσότητα μίζας - 5, το πολύ 15 γραμμάρια. Αυτός είναι ένας από τους βασικούς κανόνες. Όσο περισσότερο χρησιμοποιείτε ώριμη μαγιά στη συνταγή σας, τόσο ξινό θα είναι το ψωμί. Εάν ικανοποιήσετε μια πρόταση στη συνταγή για να πάρετε 200 γρ. μαγιά, εννοώ όχι μια ώριμη ξινή ξινή που τρώτε τακτικά, αλλά αυτό που συχνά αποκαλούμε μαγιά, αλλά στην πραγματικότητα, αυτή είναι η ίδια μαγιά.

Ψωμί μαγιάς - έτσι ώστε να μην είναι ξινό

2) Πολλαπλά στάδια. Εάν η συνταγή παίρνει μεγάλη ποσότητα ζύμης, για παράδειγμα, 200-250 γραμμάρια, τότε είναι καλύτερα να την αποσύρετε σε δύο στάδια. Πάρτε 5-6 γραμμάρια. μαγιά και ανακατεύουμε με μια μικρή ποσότητα αλευριού και νερού στις αναλογίες της μελλοντικής ζύμης για να πάρουμε περίπου 50-60 γρ. νεαρή μαγιά. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα εάν ψήνετε με μαγιά σίκαλης.Αυτό το πρόσθετο βήμα μπορεί να φαίνεται σαν μια περιττή επιπλοκή, αλλά στην πραγματικότητα, ταιριάζει απόλυτα στο πρόγραμμα εργασίας (αναμεμιγμένο το πρωί ή το απόγευμα και το βράδυ, όταν πρέπει να ζύσετε για τη ζύμη, η ξινή είναι ήδη έτοιμη) και φέρνει πολλά οφέλη στο ψωμί. Πρώτον, σας επιτρέπει να κάνετε το ψωμί λιγότερο ξινό, και δεύτερον, θα μειώσει το χρόνο ωρίμανσης της ζύμης. Για παράδειγμα, σε 200 γρ. ζύμη από 100 γρ. αλεύρι, 100 γρ. νερό και 15 γρ. ο εκκινητής είναι ώριμος (δεν μέτρησα 15 γραμμάρια της μίζας, το στρογγυλοποίησα), θα χρειαστούν περίπου 14-15 ώρες σε θερμοκρασία δωματίου. Εάν η ζύμη ζυμώσει για 40-60 γρ. το νεαρό μαγιά που την προηγούμενη μέρα θα ωριμάσει σε 6-8 ώρες.

3) Αλεύρι. Για το ψωμί ολικής αλέσεως, η ξινή είναι ακόμη πιο σημαντική από ό, τι για το ψωμί λευκού σίτου, ειδικά αν πρόκειται για ψωμί από 100% αλεύρι ολικής αλέσεως. Ωστόσο, το ψωμί ολικής αλέσεως που ψήνεται σε διάφορα στάδια μπορεί να μην είναι καθόλου όξινο. Για παράδειγμα, αυτό δεν έχει ξινή ούτε στη γεύση ούτε στο άρωμα. Η ζύμη για αυτό το ψωμί φτιάχνεται σε τέσσερα στάδια: πρώτα, το ζύμη ανανεώνεται τρεις φορές και στη συνέχεια ζυμώνεται σε αυτό. Εάν χρησιμοποιείτε μόνο δύο στάδια, το ψωμί θα εξακολουθεί να αποδεικνύεται ξινό.

Ψωμί μαγιάς - έτσι ώστε να μην είναι ξινό Ψωμί μαγιάς - έτσι ώστε να μην είναι ξινό

και εδώ είναι η ζύμη ολικής αλέσεως για αυτό το ψωμί, ανανεωμένη και ώριμη για τρίτη φορά. Μπορεί να φανεί ότι έχει ανέβει, αλλά δεν υπάρχουν ακόμα φυσαλίδες στην επιφάνεια.

Ψωμί μαγιάς - έτσι ώστε να μην είναι ξινό Ψωμί μαγιάς - έτσι ώστε να μην είναι ξινό

Επομένως, παρεμπιπτόντως, στη ζύμη, συνήθως χρησιμοποιώ λευκό αλεύρι (ως εκ τούτου, η φωτογραφία της ζύμης στο άρθρο είναι κυρίως σε λευκό αλεύρι) - δεν έχει τόσο μεγάλη ποσότητα θρεπτικών συστατικών και ξινών πιο αργά, αντίστοιχα, με μια τέτοια ζύμη, λιγότερο οξύ εισέρχεται στη ζύμη. Και αν το ζυμώσετε ακόμα, έως ότου είναι πλήρως ώριμο, αλλά έως ότου διογκωθεί ελαφρώς, τότε θα έχει μάλλον γλυκό παρά ξινό.

4) Θερμοκρασία. Όσο υψηλότερη είναι η θερμοκρασία, τόσο καλύτερα είναι τα βακτήρια γαλακτικού οξέος και τόσο χειρότερη είναι η μαγιά. Μια υψηλή θερμοκρασία, κοντά στους 40 βαθμούς, αναστέλλει τη μαγιά και δημιουργεί ιδανικές συνθήκες για την ανάπτυξη βακτηρίων γαλακτικού οξέος, έτσι η ζύμη ή η ξινή που ζυμώνεται σε τέτοια ζέστη θα μυρίζει ευχάριστα ξινή, θα έχει ξινή γεύση, αλλά ταυτόχρονα δεν θα είναι σε θέση να "αυξήσει" , χαλαρώστε τη ζύμη. Παρεμπιπτόντως, αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο όλα τα γιαούρτια ζυμώνονται στους 38-42 βαθμούς. Ακόμα κι αν η θερμοκρασία ζύμωσης δεν είναι τόσο υψηλή (30-35 μοίρες), αυτό μπορεί να προκαλέσει την εμφάνιση υπερβολικής οξύτητας, επειδή, πάλι, αυτό το καθεστώς θερμοκρασίας είναι πιο ευνοϊκό για την ανάπτυξη βακτηρίων γαλακτικού οξέος και όχι ζύμης. Μια πολύ βολική, αλλά όχι ιδανική θερμοκρασία για τη μαγιά είναι στη μέση, όταν δεν είναι ακόμη 35-30 βαθμούς, αλλά ήδη όχι 20. Βολικό επειδή η ζύμη σε αυτό το καθεστώς θερμοκρασίας θα εμφανιστεί σχετικά γρήγορα - σε μερικές ώρες και ταυτόχρονα, εάν όχι υπερβολική έκθεση, δεν θα είναι αισθητά ξινή. Ατελής - επειδή στο ρυθμό της ζύμωσης γαλακτικού οξέος εξακολουθεί να είναι αρκετά ενεργή, αλλά ταυτόχρονα, δεν έχει χρόνο να "προσπεράσει" τη μαγιά, επειδή η μαγιά είναι επίσης καλή και αναπτύσσεται επίσης γρήγορα.

Εάν κάποιος έχει την ευκαιρία να ζυμώσει και να αφήσει τη ζύμη να παραμείνει σε σχετική δροσιά (18-20 μοίρες), τότε αυτό είναι μια μεγάλη επιτυχία. Η ζύμη σε αυτή τη θερμοκρασία θα ανεβαίνει αρκετά αργά (περίπου 4,5-5 ώρες), αλλά ταυτόχρονα δεν θα υπάρξει ενεργή ζύμωση γαλακτικού οξέος και η μαγιά θα "παίξει". Αν θυμάστε, λέμε ότι τα βακτήρια γαλακτικού οξέος "αγαπούν" μάλλον μια υψηλή θερμοκρασία 38-42 βαθμών Κελσίου και η ζύμη σταματά ουσιαστικά να λειτουργεί σε μια τόσο θερμότητα. Αυτό, παρεμπιπτόντως, είναι ένας πολύ κοινός λόγος για παράπονα ότι "η ζύμη ήρθε, αλλά η ζύμη δεν το θέλει." Συχνά, η ζύμη ζυμώνεται ακριβώς σε θερμοκρασία δωματίου χωρίς πρόσθετη πηγή θερμότητας και η ζύμη ζυμώνεται σε θερμαινόμενο ψωμί (συχνά έως και 40 μοίρες), στο φούρνο ακριβώς κάτω από τη λάμπα, δίπλα στον φούρνο ενεργοποιημένο ή στη μπαταρία. Συχνά, η θερμοκρασία ζύμωσης δεν ελέγχεται, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί εύκολα να είναι πολύ υψηλή για τη μαγιά. Ο Τσαντ Ρόμπερτσον ζυμώνει τη μη όξινη μαγιά του στους 18-20 βαθμούς και στη συνέχεια ψήνει το ιδανικό μη όξινο ψωμί και αρτοσκευάσματα πάνω του.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι δεν έχουν όλοι την ευκαιρία και τις προϋποθέσεις να ζυμώσουν τη μαγιά και τη ζύμη ακριβώς σε αυτήν τη θερμοκρασία (για παράδειγμα, είναι ζεστό για μένα τώρα), είναι ακόμα σημαντικό να προσεγγίσετε προσεκτικά τη ζύμωση της ζύμης και να αποφύγετε την υπεροξείδωση.

Στεγανοποίηση ζύμης στο ψυγείο παράγει συχνά μη ξινό ψωμί με παχιά γεύση σιταριού και όμορφα δαντελωτά ψίχουλα. Πιστεύεται ότι το οξικό οξύ συσσωρεύεται στην ξινή στο κρύο, ωστόσο, εάν το ψωμί αφήνεται να σταθεί στο ψυγείο, παρατηρείται το αντίθετο αποτέλεσμα - το ψωμί είναι εντελώς μη όξινο και πολύ αρωματισμένο. Προφανώς, το Usic acid δεν έχει χρόνο να συσσωρευτεί σε επαρκή ποσότητα για να γίνει αισθητό, την ίδια στιγμή, η ζύμωση γαλακτικού οξέος αναστέλλεται ελαφρώς από τη θερμοκρασία (θυμόμαστε ότι τα βακτήρια γαλακτικού οξέος αγαπούν τη θερμότητα) και η μαγιά μπορεί να αναπαραχθεί και να πολλαπλασιαστεί με επιτυχία. Η απόδειξη στο ψυγείο διαρκεί περισσότερο από ό, τι σε θερμοκρασία δωματίου, θα δείξω τις κατά προσέγγιση τιμές, επειδή τα ψυγεία, όπως οι φούρνοι, είναι διαφορετικά για όλους και ψύχονται με διαφορετικούς τρόπους, αλλά αυτό μπορεί ήδη να είναι ένα σημείο εκκίνησης για νέες προσπάθειες και πειράματα. Έτσι, η ζύμη, η οποία ωριμάζει στους 25 βαθμούς κατά μέσο όρο σε 2-2,5 ώρες, θα αναπτυχθεί στο ψυγείο στους 10 βαθμούς σε περίπου 8 ώρες (μπορείτε να την βάλετε με ασφάλεια τη νύχτα). Η ζύμη μετά το ψυγείο πρέπει να θερμανθεί σε θερμοκρασία όσο το δυνατόν πιο κοντά στη θερμοκρασία δωματίου, έτσι ώστε κατά το ψήσιμο να ανοίγει όσο το δυνατόν περισσότερο, να μεγαλώνει και να μην σχηματίζεται σκλήρυνση.

Είναι πολύ εύκολο να ελέγξετε πόσο κατάλληλο είναι το καθεστώς θερμοκρασίας με τη βοήθεια ενός υποβρύχιου ηλεκτρονικού ή «αναλογικού» θερμομέτρου: εάν το αλεύρι, το νερό και η μαγιά χρησιμοποιήθηκαν σε θερμοκρασία δωματίου, τότε η ζύμη θα είναι στην ίδια θερμοκρασία αμέσως μετά τη ζύμωση. Σε κάθε περίπτωση, είναι καλύτερο να ελέγξετε τη θερμοκρασία της ζύμης κολλώντας ένα θερμόμετρο σε αυτό.

Και υπάρχει επίσης ένα τέτοιο ειδικό πτυσσόμενο περίβλημα για τη ζύμωση της ζύμης, σε αυτό μπορείτε να ρυθμίσετε μια συγκεκριμένη θερμοκρασία και θα παραμείνει σταθερά καθ 'όλη τη διάρκεια της περιόδου ζύμωσης ή στεγανοποίησης. Μετά τη δουλειά, ένα τέτοιο ντουλάπι μπορεί να διπλωθεί εύκολα, ώστε να μην καταλαμβάνει πολύ χώρο, ένα πολύ λειτουργικό κομμάτι.

5) Βαθμός ζύμωσης. Σε μια πλήρως ωριμασμένη ζύμη στα πρόθυρα πτώσης, ή σε μια υπερβολική, ήδη πεσμένη ζύμη, υπάρχει πολύ περισσότερο οξύ από ό, τι σε ένα νεαρό που δεν έχει φτάσει ακόμη στην κορυφή του. Το νεαρό δεν είναι ακόμη ώριμο, αλλά, ταυτόχρονα, η ζύμη έχει ήδη πολλαπλασιαστεί και κορεστεί η ζύμη με αέριο και δεν βυθίζεται στο νερό (και αυτό, όπως γνωρίζετε, είναι ένα από τα σημάδια μιας «εφαρμόσιμης» ζύμης).

Ψωμί μαγιάς - έτσι ώστε να μην είναι ξινό Ψωμί μαγιάς - έτσι ώστε να μην είναι ξινό Ψωμί μαγιάς - έτσι ώστε να μην είναι ξινό

Μίλησα για αυτό στην αρχή, όταν μίλησα για τον Τσαντ Ρόμπερτσον και τον τρόπο ζύμωσης των φασολιών του. Δεν περιμένει να ωριμάσουν, αλλά τα χρησιμοποιεί όταν δεν έχουν φτάσει ακόμη και στην κορυφή τους, αλλά είναι ήδη λίγο πρησμένα. Μπορείτε να πειραματιστείτε και να δείτε μόνοι σας: η άγουρη ζύμη έχει ένα ευχάριστο άρωμα γαλακτικού ξινή, κεφίρ-γιαουρτιού και είναι πρακτικά μη όξινο στη γεύση, μάλλον γλυκό. Και αυτό το ψωμί αποδεικνύεται μη όξινο και μυρίζει ωραίο γιαούρτι και σιτάρι.

Πώς μπορείτε να προσδιορίσετε από την εμφάνιση πότε μπορείτε να ζυμώσετε τη ζύμη στη ζύμη και πότε αλλού να περιμένετε; Εδώ πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η ζύμη διαφορετικής περιεκτικότητας σε υγρασία και συνοχής φαίνεται διαφορετική και, κατά συνέπεια, ελαφρώς διαφορετικά "δείχνει" σημάδια ζύμωσης ετοιμότητας. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει σίγουρα να αυξάνεται ο όγκος, αλλά δεν πρέπει να υπάρχουν πολλές φυσαλίδες στην επιφάνεια. Το άρωμα πρέπει να είναι μαλακό γάλα που έχει υποστεί ζύμωση, ευχάριστο, στο νερό μια τέτοια ζύμη πρέπει απαραίτητα να παραμένει στην επιφάνεια και να μην βυθίζεται.

Εδώ, για παράδειγμα, είναι μια παχιά ζύμη που έχει ανέβει καλά και βρίσκεται στο αποκορύφωμά της, αλλά είναι ακόμα έτοιμη να πέσει, αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί, δεν είναι πολύ ξινή.

Ψωμί μαγιάς - έτσι ώστε να μην είναι ξινό Ψωμί μαγιάς - έτσι ώστε να μην είναι ξινό

Αλλά αυτό (που έχει υποστεί ζύμωση στο ψυγείο) έχει γενικά μια μάλλον ήπια γεύση με μια σχεδόν αισθητή ξινή. Δεν είναι τόσο παχύ όσο το προηγούμενο, λίγο πιο υγρό.

Ψωμί μαγιάς - έτσι ώστε να μην είναι ξινό Ψωμί μαγιάς - έτσι ώστε να μην είναι ξινό

Αυτό μοιάζει με μια παχιά υπερβολική ζύμη. Μπορεί να φανεί ότι υπάρχει ένα μάτσο φυσαλίδες στην επιφάνεια, έχει εγκατασταθεί λίγο, ο θόλος του είναι μάλλον επίπεδος παρά στρογγυλεμένος και η γλουτένη έχει ήδη χάσει την ελαστικότητά της και έχει γίνει λήθαργος.

Έτσι μοιάζει η υγρή ζύμη, η συνοχή της ζύμης μοιάζει περίπου με τηγανίτες.Η υγρή ζύμη δεν αυξάνεται σημαντικά σε όγκο, αλλά στην εμφάνιση γίνεται αισθητά ευάερη, σαν να ανθρακούται λόγω των πολλών φυσαλίδων αερίου στο εσωτερικό. Υπάρχουν επίσης πολλές φυσαλίδες στην επιφάνεια.

Ψωμί μαγιάς - έτσι ώστε να μην είναι ξινό

Εδώ είναι ένα ώριμο και ελαφρώς τυλιγμένο στη μέση, αλλά όχι πεσμένο, παχύρρευστο, μια ζύμη, στην οποία ίση ποσότητα αλευριού και νερού.

Ψωμί μαγιάς - έτσι ώστε να μην είναι ξινό

Αλλά αυτή είναι η πιο «νόστιμη» ζύμη - είναι ακόμα πολύ νεαρή (με συνέπεια - επίσης πολτοποιημένη, περιέχει 30 γραμμάρια νερού και 30 γραμμάρια αλεύρι), το έχω ήδη αναφέρει εδώ. Μυρίζει σαν γιαούρτι και έχει γλυκιά γεύση, συνεχίζει να μεγαλώνει και να φτάνει στην κορυφή του, αλλά μπορείτε ήδη να δείτε πολλές φυσαλίδες μέσα. Επιπλέει στο νερό και ανυψώνει το ψωμί τέλεια - δοκιμασμένο!

Ψωμί μαγιάς - έτσι ώστε να μην είναι ξινό Ψωμί μαγιάς - έτσι ώστε να μην είναι ξινό Ψωμί μαγιάς - έτσι ώστε να μην είναι ξινό

Και μερικά πιο σημαντικά σημεία... Ενώ ο βαθμός ετοιμότητας της ζύμης δεν είναι κατανοητός και ασυνήθιστος για εσάς, ενώ δεν μπορείτε να προσδιορίσετε από το μάτι εάν έχει μετακινηθεί από τη θέση του ή βρίσκεται έτσι, βάλτε το να ωριμάσει σε ένα διαφανές δοχείο, όπου δεν θα απλώνονταν κατά μήκος του πυθμένα, αλλά μεγάλωσε. Ένα γυάλινο βάζο, ένα διαφανές ποτήρι ή παρόμοιο θα λειτουργήσει καλά. Και μπορείτε επίσης να επισημάνετε τον αρχικό όγκο και τον χρόνο του με ένα μαρκαδόρο, έτσι ώστε να είναι ευκολότερο να προσδιορίσετε πόσο και πόσο γρήγορα έχει αναπτυχθεί.

Καλή τύχη!
Μάννα
διαχειριστήςτι σημαντικό θέμα! Ευχαριστώ αγαπητέ μου!!! Σίγουρα θα χρησιμοποιήσω τις συμβουλές σας !!!
SnieZhinka
Ένα πολύ σχετικό θέμα για μένα! Ευχαριστώ! Παρατήρησα επίσης ότι μετά από μια μέρα ή δύο ζύμες στο ψυγείο, το ψωμί έχει καλύτερη γεύση, τώρα ξέρω γιατί!

Και με ενδιέφερε πολύ το "αναδιπλούμενο ντουλάπι προστασίας", αλλιώς ήμουν εξαντλημένος με τη δοκιμή ... πού μπορώ να διαβάσω με περισσότερες λεπτομέρειες;
διαχειριστής

Για παράδειγμα εδώ 🔗

Και αν είναι ευκολότερο, μπορείτε να βρείτε στον ιστότοπό μας πληροφορίες σχετικά με τη δημιουργία μιας θερμοκρασίας για την απόδειξη της ζύμης "Πώς να δημιουργήσετε μια θερμοκρασία 30 βαθμών στο σπίτι για την απόδειξη της ζύμης;" https://Mcooker-eln.tomathouse.com/index.php@option=com_smf&topic=149968.0
Ηλεκτρονική
Πείτε μου τι συμβαίνει! Τρέφω τη ζύμη σύμφωνα με τη συνταγή σας, αν και την αποθηκεύω στο ψυγείο και την ταΐζω κάθε τρεις έως τέσσερις ημέρες. Πριν το ψήσιμο, έβαλα τη ζύμη σε 2 στάδια σε θερμοκρασία 25 βαθμών. Αφήστε τη ζύμη να παραμείνει σε θερμοκρασία δωματίου 25-26 βαθμούς και στο ψυγείο όλη τη νύχτα. Υπάρχει μόνο ένα αποτέλεσμα - η ζύμη ουσιαστικά δεν ανεβαίνει και το ψωμί είναι πολύ ξινό. Εάν στη σίκαλη είναι ακόμη ανεκτή, τότε στο σιτάρι είναι τρομερό (για το γούστο μου). Ναι, η ζύμη επιπλέει στο νερό. Λοιπόν, τι συμβαίνει; Γιατί η ζύμη αυξάνεται από μόνη της, αλλά δεν αυξάνει τη ζύμη και σε τέτοιες θερμοκρασίες αποδεικνύεται ξινή;
διαχειριστής
Απόσπασμα: Ηλεκτρονική

Πείτε μου τι συμβαίνει! Τρέφω τη ζύμη σύμφωνα με τη συνταγή σας, αν και την αποθηκεύω στο ψυγείο και την ταΐζω κάθε τρεις έως τέσσερις ημέρες. Πριν το ψήσιμο, έβαλα τη ζύμη σε 2 στάδια σε θερμοκρασία 25 βαθμών. Αφήστε τη ζύμη να παραμείνει σε θερμοκρασία δωματίου 25-26 βαθμούς και στο ψυγείο όλη τη νύχτα. Υπάρχει μόνο ένα αποτέλεσμα - η ζύμη ουσιαστικά δεν ανεβαίνει και το ψωμί είναι πολύ ξινό. Εάν στη σίκαλη είναι ακόμη ανεκτή, τότε στο σιτάρι είναι τρομερό (για το γούστο μου). Ναι, η ζύμη επιπλέει στο νερό. Λοιπόν, τι συμβαίνει; Γιατί η ζύμη αυξάνεται από μόνη της, αλλά δεν αυξάνει τη ζύμη και σε τέτοιες θερμοκρασίες αποδεικνύεται ξινή;

Τι συνταγή μιλάμε, δώστε έναν σύνδεσμο.
Η ζύμη δεν λιώνει για αρκετές ημέρες, μήπως είναι μια μαγιά;

Αλλη μια φορά πολύ προσεκτικά διαβάστε αυτό το θέμα από την αρχή - πολύ ενημερωτικό!
Ηλεκτρονική
Λοιπόν, φυσικά εννοούσα ζύμη. Ακολουθώ όλες τις συστάσεις που δίνονται σε αυτό το νήμα (διαβάζω ήδη 50 φορές από την αρχή έως το τέλος), αλλά όπως είπα, οι φούσκες φουσκώνουν, ανεβαίνουν, αλλά δεν σηκώνουν τη ζύμη και είναι ξινή. Η θερμοκρασία ζύμωσης της αρχικής καλλιέργειας είναι 25-26 βαθμούς και η ζύμη αφήνεται να παραμείνει στο ψυγείο όλη τη νύχτα.
διαχειριστής
Απόσπασμα: Ηλεκτρονική

Λοιπόν, φυσικά εννοούσα ζύμη. Ακολουθώ όλες τις συστάσεις που δίνονται σε αυτό το νήμα (διαβάζω ήδη 50 φορές από την αρχή έως το τέλος), αλλά όπως είπα, οι φούσκες φουσκώνουν, ανεβαίνουν, αλλά δεν σηκώνουν τη ζύμη και είναι ξινή. Η θερμοκρασία ζύμωσης της αρχικής καλλιέργειας είναι 25-26 βαθμούς και η ζύμη αφήνεται να παραμείνει στο ψυγείο όλη τη νύχτα.

Αν πρόκειται για ζύμη - μεταβείτε στην ενότητα Μίζα καταλαβαίνουν. Τι είδους μαγιά είναι, πώς το μεγαλώνεις, το ταΐζεις και ούτω καθεξής ...
σύννεφο
Σας ευχαριστώ, πολύ λεπτομερή και με σαφήνεια! Θα προσπαθήσουμε!
Νικολάσα
Υπάρχει μια σαφής αντίφαση στο άρθρο.Όλοι οι κατασκευαστές ψωμιού διατηρούν θερμότητα περίπου. 40 μοίρες. Κατά συνέπεια, η μαγιά δεν πεθαίνει σε αυτή τη θερμοκρασία, αλλά μεγαλώνει γρήγορα. Ο συγγραφέας προτείνει μείωση της θερμοκρασίας. Το ερώτημα είναι, γιατί; Και άλλο, πώς κατέληξε η μαγιά στο μαγιά; Αυτό είναι εντελώς ακατανόητο.
Μάννα
Νικολάι, για την αύξηση της ζύμης, η βέλτιστη θερμοκρασία δεν είναι 40 ° C, αλλά 30 ° C. Οι καλλιέργειες εκκίνησης περιέχουν τόσο βακτήρια γαλακτικού οξέος όσο και μαγιά (η μαγιά είναι συνήθως λιγότερο από τα βακτήρια). Είναι τα βακτήρια που δίνουν στη μαγιά την ξινή γεύση της. Επομένως, προτείνεται να μειωθεί η θερμοκρασία προκειμένου να μειωθεί η σύνθεση των βακτηρίων (τα οποία πολλαπλασιάζονται στους 40 ° C). Ωστόσο, είναι τα βακτήρια που κάνουν το ψωμί υγιές και, ακόμη περισσότερο, κατάλληλο για τη διατροφή.
διαχειριστής
Απόσπασμα: Νικολάσα

Υπάρχει μια σαφής αντίφαση στο άρθρο.

Εάν θέλετε να διαβάσετε ένα βιβλίο σχετικά με το ψήσιμο και την τεχνολογία ψησίματος, τότε οπουδήποτε αναφέρεται η βέλτιστη θερμοκρασία για την απόδειξη της ζύμης είναι 26-28 * C και η ίδια θερμοκρασία πρέπει να είναι σε x / σόμπα όταν αποδεικνύετε τη ζύμη. Εάν αυτό δεν βρίσκεται στο φούρνο, τότε ο κατασκευαστής αυξάνει σκόπιμα τη θερμοκρασία των αντιδιαβρωτικών, έτσι ώστε η ζύμη να αυξάνεται γρηγορότερα, και έτσι το πρόγραμμα ψησίματος ψωμιού μειώνεται. Αυτό θα επηρεάσει αρνητικά την ποιότητα του τελικού ψωμιού, η ζύμη δεν είναι πλήρως έτοιμη, δεν είναι ώριμη.

Σε αυτό το νήμα Πώς να ελέγξετε εάν η ζύμη είναι έτοιμη για ψήσιμο; Τελειωμένη θερμοκρασία ζύμης δείτε πώς επηρεάζει η θερμοκρασία τη ζύμη και τι μπορεί να προκύψει από αυτήν
Αλμπίνα
Τατιάνα, ποιες είναι οι πιο πολύτιμες πληροφορίες, ευχαριστώ. Θα κυριαρχήσω.
Νικολάσα
Απόσπασμα: Διαχειριστής
πώς επηρεάζει η θερμοκρασία τη ζύμη και τι μπορεί να προκύψει από αυτήν
Ευχαριστώ για τις πρόσθετες πληροφορίες.
Σόνια Ιβάνοβα
διαχειριστήςσυγγνώμη, θα με βοηθήσεις; Μεγάλωσα τη ζύμη, έψησα αμέσως δύο ψωμιά και έβαλα τα υπολείμματα στο ψυγείο. Θα ήθελα να φτιάξω ψωμί ακολουθώντας τις προτάσεις ζύμωσης και δοκιμής. Αλλά δεν μπορώ να διατυπώσω ένα «πρόγραμμα» για τον εαυτό μου: Φεύγω για δουλειά στις 8.30 π.μ. και φτάνω στις 8.30 μ.μ. Μπορείτε να μου πείτε πώς να σχεδιάζω τον κύκλο «μαγιά-μαγιά-ζύμη-ψήσιμο» με τέτοιο τρόπο ώστε να μην υπάρχει ξινό ψωμί;
(Έχω αιώνιο σιτάρι και αιώνια σίκαλη, ψήνω στην Panasonic SD 2502). Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
διαχειριστής

Αυτή η ερώτηση τίθεται καλύτερα στο θέμα Βασικές κουλτούρες - σε ερωτήσεις και απαντήσεις εκεί οι ζυμωτές ζουν συνεχώς και σίγουρα θα βοηθήσουν
Νικολάσα
Ευχαριστώ Διαχειριστή για την απάντηση σχετικά με τη θερμοκρασία του τεστ. Υπάρχει όμως ένα ακόμη ερώτημα. Η συσκευή παρασκευής πολλών μαγειρικών ψωμιών My Polaris δεν ψήνει ψωμί σε κανονική λειτουργία. Υγρό μέσα. Η μέγιστη δυνατή θερμοκρασία ψησίματος σε αυτήν τη συσκευή είναι 160 μοίρες. Και ποια θερμοκρασία πρέπει να είναι και πόσο καιρό χρειάζεται για το ψήσιμο;
διαχειριστής

Ή αυξήστε το χρόνο ψησίματος του ψωμιού ή μεταφέρετε στο φούρνο.

Το κανονικό και βέλτιστο T * για το ψήσιμο του ψωμιού είναι 180-190 * C και όλοι οι κατασκευαστές ψωμιού έχουν ακριβώς αυτό το εύρος θερμοκρασίας.

Πρέπει να ελέγξετε το ψωμί με βελόνα πλεξίματος, αλλά αυτό δεν δίνει ποιοτικό αποτέλεσμα. Καλύτερα να χρησιμοποιήσετε έναν ανιχνευτή ψωμιού Θερμόμετρα, αισθητήρες θερμοκρασίας φούρνου
Εργαλειοθήκη
Γειά σου!

Ψήνω ψωμί ολικής αλέσεως σε μαγιά σίτου, έχω μια επίγευση με ξινή, δεν είναι φυσιολογικό;))) Για κάποιο λόγο σκέφτηκα ότι πρέπει να είναι έτσι, αλλιώς θα έχει γεύση σαν κουάκερ))
SvetaI
Εργαλειοθήκη, φυσιολογικό ή μη φυσιολογικό - αυτή είναι η λάθος διατύπωση της ερώτησης. Είναι θέμα γεύσης εδώ. Αν σας αρέσει το ψωμί σίτου με ξινή, τότε είστε τυχεροί, μπορείτε να το ψήσετε με ξινή και όχι ιδρώτα γι 'αυτό.
Για μένα προσωπικά, η ξινή στο ψωμί σίτου είναι απαράδεκτη. Έφαγα το περίφημο Pine de Compage στη Λυών της Γαλλίας, αποδείχθηκε ξινό, δεν μου άρεσε καθόλου.
Αλλά από την άλλη πλευρά, μου αρέσει η γεύση του καλά ζυμωμένου, απολύτως μη ξινό ψωμί, το οποίο δεν έχει καμία σχέση με τη γεύση του κουάκερ.
Επομένως, για τον εαυτό μου, αποφάσισα ότι όταν ψήνω ψωμί σίτου, δεν χρησιμοποιώ μαγιά (επειδή είναι πραγματικά δύσκολο να απαλλαγούμε από την ξινή γεύση), αλλά χρησιμοποιώ μακριές ζύμες που εμπλουτίζουν το ψωμί με τα αγαπημένα μου αρώματα χωρίς να το οξύνω.
Το ίδιο Pine de Compage ψήθηκε σε μια μακρά κρύα ζύμη σύμφωνα με μια συνταγή από το φόρουμ - πολύ νόστιμο και καθόλου ξινό!
Εργαλειοθήκη
πόσο ενδιαφέρον, και από τι κάνετε ζύμη;)
SvetaI
Εργαλειοθήκη, οι ζύμες είναι διαφορετικές, αλλά γενικά είναι αλεύρι, νερό (ή ξινό γάλα, ή μπύρα, ή ζωμός πατάτας, κ.λπ.) και μαγιά (ή μαγιά).


Προστέθηκε Πέμπτη, 19 Ιανουαρίου 2017 5:56 μ.μ.

Η ζύμη μπορεί να υποστεί ζύμωση σε ζεστό μέρος για 2-3 ώρες, ή σε θερμοκρασία δωματίου έως και 24 ώρες, ή σε ψυγείο για έως και 3 ημέρες ή περισσότερο. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η ζύμη ζύμης ωριμάζει και δυναμώνει, αυξάνει τέλεια το ψωμί, αλλά δεν δίνει ξινή.


Προστέθηκε την Πέμπτη, 19 Ιανουαρίου 2017, 18:00

Δουλεύω μόνο με μαγιά όταν ψήνω ψωμί σίκαλης, το διατηρώ ζεστό για τρεις ώρες, αλλά το οξύ είναι ευπρόσδεκτο στο ψωμί σίκαλης.
Εργαλειοθήκη
κατάλαβα, αλλά αν κατάλαβα σωστά, μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τη μαγιά για μεγάλο χρονικό διάστημα και στη συνέχεια να αφήσετε τη ζύμη να παραμείνει στο ψυγείο, τότε δεν θα υπάρχει ούτε ξινή, αλλά τι νόημα είναι να φτιάξετε ψωμί χωρίς ξινή, επειδή αυτά είναι γαλακτοβακίλλια και είναι καλά για τα έντερα και η ζύμωση αυτών των βακτηρίων πίτουρου θα είναι πολύ καλύτερη, θα ήθελα να δοκιμάσω τη γεύση του ψωμιού σας για να καταλάβω τι μιλάς
SvetaI
Απόσπασμα: Κιτ
χρησιμοποιήστε επίσης τη μαγιά για μεγάλο χρονικό διάστημα, και στη συνέχεια αφήστε τη ζύμη να σταθεί στο ψυγείο, τότε δεν θα υπάρχει επίσης ξινή
Αυτό δεν είναι αληθινό. Εάν βάζετε μια μακρά ζύμη μαγιάς στο ψυγείο, η ξινή θα είναι απαραίτητη. Το κρύο καταστέλλει κάπως τη μαγιά και τα βακτήρια γαλακτικού οξέος αισθάνονται αρκετά άνετα. Προσωπικά, φτιάχνω μια μεγάλη παρασκευή μόνο με μαγιά, για να προσεγγίσω τη γεύση του ψωμιού, αλλά όχι για να συσσωρεύω πολύ οξύ


Προστέθηκε Πέμπτη, 19 Ιανουαρίου 2017 7:14 μ.μ.

Απόσπασμα: Κιτ
ποιο είναι το νόημα να φτιάχνεις ψωμί χωρίς ξινή
Τόσο πιο νόστιμο IMHO
Εργαλειοθήκη
Αλλά τελικά, το κείμενο αντίθετα λέει ότι με αύξηση της θερμοκρασίας, οι γαλακτοβακίλλοι αναπτύσσονται> 30 και σε χαμηλές θερμοκρασίες <20 - η ζύμη μεγαλώνει, συμπεριλαμβανομένου του ψυγείου, πες μου πώς φτιάχνεις ζύμη, δεν καταλαβαίνω
SvetaI
Απόσπασμα: Κιτ
επειδή αυτά είναι γαλακτοβακίλλια και είναι καλά για τα έντερα
Λοιπόν, δεν μπορεί να υπάρχει ζωντανός γαλακτοβακίλλος στο ψωμί, όλοι πεθαίνουν κατά το ψήσιμο. Και το οξύ δεν είναι τόσο χρήσιμο, ειδικά για άτομα με υψηλή οξύτητα στο στομάχι.
Γκίμπους
Ακόμα και οι γαλακτοβάκιλοι του γιαουρτιού δεν φτάνουν στα έντερα - πεθαίνουν στο όξινο περιβάλλον του στομάχου. Τι μπορούμε να πούμε για το ψωμί, το οποίο ψήνεται σε εσωτερική θερμοκρασία 96-97C ...

Επίσης, δεν μπορούσα να κάνω τον άντρα μου να ερωτευτεί το άσπρο ψωμί με ξινή. Φυσικά, είναι δυνατόν να το ελαχιστοποιήσετε, αλλά χρειάζεται χρόνος. Μετά από ένα χρόνο χορού με ντέφια με επαναλαμβανόμενο μαλάκωμα της μαγιάς πριν το ψήσιμο, πήγα σε ζύμη ζύμης.
Εργαλειοθήκη
για την υψηλή οξύτητα - έχετε δίκιο, για το γεγονός ότι πεθαίνουν, κάτι δεν το σκέφτηκε καν, θεωρητικά είναι ...
Φαίνεται ότι θα πρέπει να σκεφτείτε τη μείωση της οξύτητας στο ψωμί ... εκτός εάν αρχίσουν να αναπτύσσονται νέοι γαλακτοβακίλλοι στο ανθρώπινο σώμα από ξινό ψωμί, τελικά, θεωρητικά, αφήστε τους να πεθάνουν κατά το ψήσιμο, αλλά τελικά δεν βρίσκονται στο ίδιο το αλεύρι, αλλά με νερό που εμφανίζονται στο σώμα υπάρχει επίσης νερό και, μαζί με το ψωμί, το ψωμί θα αρχίσει να ζυμώνει και να τα σχηματίζει, το ψωμί έχει μια μνήμη, ίσως, επειδή υπάρχει νερό στη σύνθεσή του
SvetaI
Απόσπασμα: Κιτ
πες μου πώς φτιάχνεις τη ζύμη, δεν καταλαβαίνω
Παίρνω νερό, αλεύρι και μαγιά. Όλα αναμιγνύονται και αφήνονται για μία ώρα σε θερμοκρασία δωματίου. Η μαγιά αρχίζει να μεγαλώνει και να πολλαπλασιάζεται. Τότε το έβαλα στο ψυγείο. Ο πολλαπλασιασμός της μαγιάς και όλων των άλλων που είναι εκεί συνεχίζεται, αλλά επιβραδύνεται. Υπάρχουν πολύ λίγα προϊόντα γαλακτικού οξέος, δεν έχουν χρόνο να συσσωρεύσουν πολύ οξύ. Υπάρχει πολλή μαγιά, έχουν χρόνο να ζυμώσουν και να χαλαρώσουν τη ζύμη. Μετά από 12, 24 ώρες βγάζω τη ζύμη, της δίνω μια ώρα να ζεσταθεί και ζυμώσω τη ζύμη.
Εργαλειοθήκη
Απόσπασμα: Gibus
Ακόμα και οι γαλακτοβάκιλοι του γιαουρτιού δεν φτάνουν στα έντερα - πεθαίνουν στο όξινο περιβάλλον του στομάχου.
πίτουρο - παράκαμψη του όξινου περιβάλλοντος του στομάχου και είσοδος στα έντερα, όπου αναπτύσσουν γαλακτοβακίλλους, κάνω λάθος;


Προστέθηκε Πέμπτη, 19 Ιανουαρίου 2017 7:31 μ.μ.

Απόσπασμα: SvetaI
Παίρνω νερό, αλεύρι και μαγιά.
τι μαγιά παίρνεις;
Νικήσια
Δεδομένου ότι ψήνω ψωμί σταφίδας, δεν υπάρχουν καθόλου προβλήματα. Αυτό το μαγιά δεν δίνει ποτέ ξινή στο ψωμί. Ναι, στο ψωμί σίκαλης πρέπει να αντέξετε τη ζύμη λίγο περισσότερο, αλλά δεν μου αρέσει και η έντονη ξινή στη σίκαλη.
SvetaI
Απόσπασμα: Κιτ
πίτουρο - παράκαμψη του όξινου περιβάλλοντος του στομάχου και είσοδος στα έντερα, όπου αναπτύσσουν γαλακτοβακίλλους, κάνω λάθος;
Εχεις απολυτο δικιο! Όταν τρώτε ψωμί ολικής αλέσεως, υποστηρίζετε τη μικροχλωρίδα του εντέρου σας. Όχι όμως από το γεγονός ότι κατοικείτε νέους ενοικιαστές, αλλά από το γεγονός ότι ταΐζετε τους παλιούς.


Προστέθηκε Πέμπτη 19 Ιαν 2017 8:06 μ.μ.

Απόσπασμα: Nikusya
Δεδομένου ότι ψήνω ψωμί σταφίδας, δεν υπάρχουν καθόλου προβλήματα. Αυτό το μαγιά δεν δίνει ποτέ ξινή στο ψωμί.
Νικήσια, Διάβασα για το υπέροχο μαγιά σου! Μπορείτε να εισαγάγετε έναν σύνδεσμο εδώ για Εργαλειοθήκη, είναι δύσκολο για μένα από το τηλέφωνο.


Προστέθηκε Πέμπτη, 19 Ιαν 2017 8:08 μ.μ.

Απόσπασμα: Κιτ
τι μαγιά παίρνεις;
Στεγνώστε το Saf-moment
SvetaI
Φαίνεται ότι έχετε διαβάσει κάθε ιστορία τρόμου
Σας λέω, ως άτομο με βιολογική εκπαίδευση - καμία ζύμη και ακόμη και τα σπόρια τους δεν μπορούν να επιβιώσουν σε θερμοκρασίες πάνω από 70 βαθμούς. Και η θερμοκρασία του ψίχουλου του τελικού ψωμιού κατά το ψήσιμο είναι 94 - 98 βαθμούς. Έτσι όλα είναι στείρα εκεί, μην ανησυχείτε.


Προστέθηκε Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2017 9:55 μ.μ.

Παρεμπιπτόντως, με εκπλήσσει πάντα όταν οι άνθρωποι φοβούνται την εμπορική μαγιά - καθαρή, ενεργή, εκτρέφονται και καλλιεργούνται ειδικά για ψήσιμο και δεν φοβούνται να οδηγήσουν μια μαγιά, στην οποία είναι γενικά άγνωστο τι μπορεί να αναπτυχθεί. Είναι σαφές ότι ό, τι μεγαλώνει θα πεθάνει κατά το ψήσιμο, αλλά εξακολουθεί να είναι παράλογο ...
διαχειριστής

Παιδιά - εδώ δεν συζητάμε τη χρησιμότητα και τη βλάβη της μαγιάς!

Για αυτό υπάρχει ένα άλλο θέμα - σχετικά με τους κινδύνους της μαγιάς, παρακαλώ πηγαίνετε εκεί
SvetaI
διαχειριστής, με συγχωρείτε
Σε τελική ανάλυση, φέρνει πάντα τα ζυμώδη θέματα σε αυτήν την αιώνια διαμάχη

Όλες οι συνταγές

© Mcooker: καλύτερες συνταγές.

χάρτης του ιστότοπου

Σας συμβουλεύουμε να διαβάσετε:

Επιλογή και λειτουργία αρτοποιών