Σας ευχαριστώ
Κάβα για τις παρεχόμενες πληροφορίες!
Τι είναι η μαγιά ΨΗΦΙΑ ΠΛΑΤΕΙΑ, Ή ΠΟΤΕΡΑ RYE - μια καλλιέργεια εκκίνησης βασισμένη σε βακτήρια γαλακτικού οξέος. Η μαγιά και η ζύμη ψωμιού (με βάση τα βακτήρια γαλακτικού οξέος) χρησιμοποιούνται για προϊόντα ζύμης αλεύρι.
Ιστορικά, στην καθημερινή ζωή, η κρέμα σίκαλης παρασκευάστηκε από τα υπολείμματα της ζύμης σίκαλης.
Η φρέσκια καλλιέργεια εκκίνησης μπορεί να παρασκευαστεί είτε χρησιμοποιώντας καλλιέργειες διαφόρων βακτηρίων γαλακτικού οξέος, είτε με φυσική ζύμωση αλεύρου σίκαλης σε ζεστό νερό με πρόσβαση στον αέρα (όπου υπάρχει ορισμένη ποσότητα βακτηρίων γαλακτικού οξέος).
Η ξινή γεύση της μαγιάς και του ψωμιού που βασίζεται σε αυτό δεν προέρχεται από μαγιά, αλλά από βακτήρια γαλακτικού οξέος με τα οποία ζύμη ζει σε συμβίωση. Τα βακτήρια γαλακτικού οξέος τρέφονται με τα υποπροϊόντα της ζύμωσης ζύμης και, με τη σειρά τους, κάνουν την καλλιέργεια πιο όξινη απελευθερώνοντας γαλακτικό οξύ, το οποίο εμποδίζει την καταστροφή της ζύμης (καθώς τα περισσότερα μικρόβια δεν μπορούν να επιβιώσουν σε όξινο περιβάλλον).
Αρχικά, όλο το ψωμί παρασκευάστηκε με ξινή, και η διαδικασία ζύμωσης παρέμεινε ακατανόητη μέχρι τον 19ο αιώνα, όταν, χρησιμοποιώντας ένα μικροσκόπιο, οι επιστήμονες μπόρεσαν να εντοπίσουν τα μικρόβια που κάνουν τη ζύμη να ανεβαίνει. Έκτοτε, η επιλογή και η καλλιέργεια ζύμης έχει πραγματοποιηθεί προκειμένου να αυξηθεί η αξιοπιστία και η ταχύτητα της ζύμωσης. Στη συνέχεια, δισεκατομμύρια από αυτά τα κύτταρα συσκευάστηκαν και διατέθηκαν στην αγορά ως Baker's Yeast. Το ψωμί που παρασκευάζεται με βάση αυτή τη μαγιά δεν είναι ξινό, αφού δεν περιέχει βακτήρια γαλακτικού οξέος. Οι αρτοποιοί σε όλο τον κόσμο υιοθέτησαν γρήγορα αυτή τη μαγιά καθώς έκανε το ψωμί πιο εύκολο και το αρτοποιείο πιο ευέλικτο. Επιπλέον, η διαδικασία ψησίματος έγινε ταχύτερη, επιτρέποντας στα αρτοποιεία να ψήνουν φρέσκο ψωμί τρεις φορές την ημέρα. Ενώ τα αρτοποιεία στην Ευρώπη συνέχισαν να ψήνουν μαγιά, η ζύμη χρησιμοποιήθηκε ευρέως στις Ηνωμένες Πολιτείες για να αντικαταστήσει τη μαγιά.
ΛΑΚΤΙΚΑ βακτήρια - μια ομάδα μικροαερόφιλων gram-θετικών μικροοργανισμών που ζυμώνουν υδατάνθρακες με το σχηματισμό γαλακτικού οξέος ως ένα από τα κύρια προϊόντα. Η ζύμωση γαλακτικού οξέος έγινε γνωστή στους ανθρώπους την αυγή της ανάπτυξης του πολιτισμού. Από τότε, χρησιμοποιείται στο σπίτι και στη βιομηχανία τροφίμων για την επεξεργασία και τη συντήρηση τροφίμων και ποτών. Παραδοσιακά, τα βακτηρίδια γαλακτικού οξέος περιλαμβάνουν ακίνητα, μη σπόρια κοκκοειδή ή σχήμα ράβδου εκπροσώπους της σειράς Lactobacillales (για παράδειγμα, Lactococcus lactis ή Lactobacillus acidophilus). Αυτή η ομάδα περιλαμβάνει βακτήρια που χρησιμοποιούνται στη ζύμωση γαλακτοκομικών προϊόντων, λαχανικών και κρέατος (στην παραγωγή λουκάνικων). Τα βακτήρια γαλακτικού οξέος παίζουν σημαντικό ρόλο στην παρασκευή ζύμης, κρασιού, καφέ, κακάου και ενσίρωσης. Παρά τη στενή τους σχέση, τα παθογόνα μέλη της τάξης Lactobacillales (για παράδειγμα, Streptococcus pneumoniae pneumococci) συνήθως αποκλείονται από την ομάδα των βακτηρίων γαλακτικού οξέος.
Από την άλλη πλευρά, απομακρυσμένοι συγγενείς του Lactobacillales από την κατηγορία των ακτινοβακτηρίων - bifidobacteria θεωρούνται συχνά στην ίδια ομάδα με βακτήρια γαλακτικού οξέος. Ορισμένα μέλη των αερόβιων γενών που σχηματίζουν σπόρια Bacillus (π.χ. Bacillus coagulans) και Sporolactobacillus (π.χ. Sporolactobacillus inulinus) μερικές φορές περιλαμβάνονται στην ομάδα βακτηρίων γαλακτικού οξέος λόγω των ομοιότητάς τους στον μεταβολισμό των υδατανθράκων και τον ρόλο τους στη βιομηχανία τροφίμων.
Στη φύση, τα βακτήρια γαλακτικού οξέος βρίσκονται στην επιφάνεια των φυτών (για παράδειγμα, σε φύλλα, φρούτα, λαχανικά, σπόρους), στο γάλα, εξωτερικά και εσωτερικά επιθηλιακά στοιχεία ανθρώπινων, ζώων, πτηνών, ψαριών (για παράδειγμα, στα έντερα , κόλπος, στο δέρμα, στο στόμα, τη μύτη και τα μάτια).Έτσι, εκτός από τον ρόλο τους στην παραγωγή τροφίμων και ζωοτροφών, τα βακτήρια γαλακτικού οξέος παίζουν σημαντικό ρόλο στην άγρια ζωή, τη γεωργία και τη φυσιολογική ανθρώπινη ζωή. Ο αντίκτυπος της ταχείας εκβιομηχάνισης της παραγωγής βακτηρίων γαλακτικού οξέος, που βασίζεται σε μικρό αριθμό φυτικών προσαρμοσμένων στελεχών, στη φυσική ποικιλομορφία αυτών των βακτηρίων και της ανθρώπινης υγείας παραμένει ανεξερεύνητη.
ΠΡΟΒΟΛΕΣΈνας από τους πιο συνηθισμένους τύπους βακτηρίων γαλακτικού οξέος είναι το Streptococcus lactis. Αυτό είναι ένα κινητό ραβδί που δεν σχηματίζει σπόρια, είναι καλά χρωματισμένο με βαφές ανιλίνης και σύμφωνα με τον Gram, σε νεαρή μορφή έχει τη μορφή στρεπτόκοκκου. Στο άγαρ κρέατος-πεπτόνης, δίνει στρογγυλές αποικίες διακεκομμένες, στο πάχος του άγαρ - φακοειδούς. Το S. Lactis αποσυνθέτει ζάχαρη χωρίς το σχηματισμό αερίων σε δύο μόρια γαλακτικού οξέος. Η πιο ευνοϊκή θερμοκρασία για ανάπτυξη είναι + 30-35 ° C.
Ο στρεπτόκοκκος γαλακτικού οξέος βρίσκεται συνεχώς στο αυθόρμητο ξινό γάλα. Αυτό το βακτήριο τείνει να πήζει το γάλα μέσα στις πρώτες 24 ώρες. Όταν η περιεκτικότητα σε γαλακτικό οξύ φτάσει τα 6-7 g ανά λίτρο, η ζύμωση του σακχάρου σταματά, καθώς η υψηλότερη οξύτητα έχει επιζήμια επίδραση στο γαλακτικό οξύ του στρεπτόκοκκου.
Πληροφορίες που λαμβάνονται από τον ιστότοπο
🔗Bread_Sourdough
Η χρήση μαγιάς στην παραγωγή ψωμιού βελτιώνει την ποιότητα του ψωμιού από αλεύρι σίκαλης: αυξάνεται η ογκομετρική απόδοση του ψωμιού, αυξάνεται η διαστατική σταθερότητα των προϊόντων εστία, βελτιώνεται η δομή του πορώδους, η κολλώδης και θρυμματίζεται το ψίχα της σίκαλης το αλεύρι μειώνεται και η διαδικασία κλοπής επιβραδύνεται.
Τόσο για τη ζύμη όσο και για το ίδιο το ψωμί, είναι σημαντικό να χρησιμοποιείτε προϊόντα υψηλής ποιότητας. Το αλεύρι σίτου πρέπει να είναι 100% ολικής αλέσεως, βιολογικά σιτάρι, ψυχρός αλεσμένος. Η απουσία χημικών σε σιτάρι και άλεση χωρίς θέρμανση διασφαλίζει ότι όλα τα απαραίτητα ένζυμα παραμένουν στο αλεύρι.
Το αλεύρι δεν πρέπει να τοποθετείται στον καταψύκτη καθώς αυτό καταστρέφει τα ένζυμα που περιέχει. Επιπλέον, αυτό δεν εξαλείφει με κανέναν τρόπο την ανάγκη κοσκινίσματος του αλευριού - πρέπει να κοσκινίζεται, ακόμη και αν δεν υπάρχουν παράσιτα, γιατί το κοσκίνισμα εμπλουτίζει το αλεύρι με οξυγόνο. Επιπλέον, τόσο κατά την παρασκευή μαγιάς όσο και κατά το ζύμωμα ψωμιού, το αλεύρι και το νερό πρέπει να είναι ζεστά, ελαφρώς θερμότερα από τη θερμοκρασία δωματίου. Το νερό δεν πρέπει να είναι ούτε χλωριωμένο ούτε φθοριωμένο.
Το ψωμί που παρασκευάζεται με φυσική ξινή θα πρέπει να είναι αρκετά βαρύ και ελαφρώς ξινό, δεν πρέπει να είναι πολύ ευάερο ή πολύ ξινό - εάν συμβαίνει αυτό, τότε θα πρέπει να μειωθεί η ποσότητα της μαγιάς και του χρόνου ζύμωσης. Το πολύ ξινό ψωμί είναι επιβλαβές, περιέχει πάρα πολύ οξικό οξύ. Η κρούστα του καλού ψωμιού είναι συνήθως αρκετά σκληρή και η μυρωδιά είναι έντονη - ευχάριστη και αρωματική.
Πληροφορίες που λαμβάνονται από τον ιστότοπο
🔗 Μίζα - μαγειρική ονομασία διαφόρων διεγερτικών ζύμωσης που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή ωμών τροφίμων για περαιτέρω μαγειρική επεξεργασία. Οι καλλιέργειες εκκίνησης χρησιμοποιούνται για τη ζύμωση του γάλακτος για την απόκτηση μιας ποικιλίας γαλακτοκομικών προϊόντων που έχουν υποστεί ζύμωση από πηγμένο γάλα σε τυρί, για την επιτάχυνση της αύξησης της ζύμης (για ψωμί, πίτες, προϊόντα αρτοποιίας), στην παραγωγή ποτών (kvass, μπύρα, κουμάς) ) και πραγματικό ζελέ (βρώμη, σίκαλη, μπιζέλι) και μερικές αλεύρι σούπες (ζουρ).
Μια ποικιλία οργανικών ουσιών που περιέχουν μύκητες ή ένζυμα χρησιμοποιούνται ως καλλιέργειες εκκίνησης.
Με μια στενότερη έννοια, η ξινή είναι οποιαδήποτε οργανική ουσία, η εισαγωγή της οποίας στο περιβάλλον των τροφίμων προκαλεί τη διαδικασία ζύμωσης. Υπό αυτήν την έννοια, στην μαγειρική πρακτική, ξύδι κρασιού, ξηρό ξινό σταφύλι, μπύρα που χρησιμοποιείται για μια γρήγορη αλλά εύθραυστη και βραχυπρόθεσμη επίδραση στο περιβάλλον των τροφίμων, ένα ξεχωριστό πιάτο αναφέρεται επίσης ως μαγιά.
Για τη ζύμωση προϊόντων αλευριού χρησιμοποιούνται:
1) μαγιά
2) βύνη (μαλτόζη)
3) αυτο-ξινή σάλτσα σίκαλης από τα υπολείμματα ζύμης σε έναν ζυμωτή, ο οποίος έχει σταθεί για μια ημέρα.
4) σομφόξυλο (εσωτερικό τρυφερό μέρος) του φλοιού ορισμένων δέντρων - ιτιά, κλαδί.
Οι αρτοποιοί της Ευρώπης και της Ανατολικής Μεσογείου έψησαν ψωμί μαγιάς χιλιάδες χρόνια πριν από τη βιομηχανική παραγωγή μαγιάς.
Προηγουμένως, το ψωμί παρασκευάστηκε με ζύμη - από αλεύρι, νερό και μια μικρή ποσότητα ζάχαρης, γεγονός που το καθιστά πιο γρήγορο. Αυτό το μείγμα απορρόφησε την άγρια μαγιά που υπάρχει φυσικά στον αέρα και μετά από μερικές ημέρες άρχισε να ζυμώνεται. Χάρη σε αυτήν τη ζύμωση εμφανίστηκε στο ψωμί η χαρακτηριστική ξινή γεύση.
Κατά το ψήσιμο, η μαγιά μπορεί να είναι η ζύμη που έχει απομείνει από την προηγούμενη προετοιμασία του ψωμιού. Εάν, αντί για μαγιά, πάρτε ένα κομμάτι από μια τέτοια ξινή ζύμη και το βάλετε στη ζύμη, τότε το ψωμί αποδεικνύεται πιο ξινό από ό, τι με τη μαγιά.
Πληροφορίες που λαμβάνονται από τον ιστότοπο