Στους ανοιχτούς χώρους μας, ένα νόστιμο ιταλικό πιάτο "Pasta alla Carbonara" είναι αρκετά δημοφιλές, οι συνταγές για τις οποίες βρίσκονται επίσης στο Bread Maker μας. Ωστόσο, στην ίδια την Ιταλία, από την άποψη της ηλικίας και της δημοτικότητας, αυτά τα ζυμαρικά είναι μπροστά από άλλα ζυμαρικά, το πιο δημοφιλές ιταλικό πιάτο στον κόσμο μετά από ναπολιτάνικη πίτσα. Αυτό δεν είναι kosher, χορτοφάγο ή διαιτητικό. Ιστορικά, αυτό είναι το φαγητό των βοσκών του Monti della Laga (Abruzzian Apennines) που οδήγησαν κοπάδια προβάτων στα βουνά και για αυτό το έργο χρειάζονταν ένα απλό αλλά πλούσιο σε θερμίδες φαγητό από τοπικά προϊόντα.
Αυτό είναι το πιο μυστηριώδες από όλες τις υπάρχουσες επιλογές ζυμαρικών, προκαλώντας πολλές αντιπαραθέσεις και έχοντας πολλές "φιλοσοφικές τάσεις" - "Ζυμαρικά Amatriciana" (Ζυμαρικά all'Amatriciana).
Στην πραγματικότητα, τόσο η σάλτσα Amatrichana όσο και η σάλτσα Carbonara είναι σχεδόν δίδυμα αδέλφια, εκκολαμμένα στην ίδια φωλιά, αλλά σε κάποιο στάδιο το καθένα πήγε με τον δικό του τρόπο - το ένα προς την πλευρά της ντομάτας στα τέλη του 18ου αιώνα, το άλλο προς την πλευρά του αυγού, περίπου τον 19ο-20ο αιώνες:
Στην αρχή, πριν από πολλούς αιώνες, οι βοσκοί της περιοχής του Λάτσιο, από τοπικά εύχρηστα προϊόντα που μπορείτε να πάρετε μαζί σας στο δρόμο, εφηύρε το πιάτο "Cacio e pepe" (kacho є pepe), που κυριολεκτικά σημαίνει "τυρί και πιπέρι" ... Στην πόλη Grisciano, που βρίσκεται δίπλα στην πόλη Amatrice, αυτή η συνταγή βελτιώθηκε προσθέτοντας σε αυτό το τηγανητό ξηρό παγωμένο μάγουλο (Guanciale, στη διάλεκτο της Ρώμης είναι "barbozzo", barbozzo in romanesco), το οποίο έκανε ένα διαφορετικό πιάτο - gritsa ή γκρίσα (gricia). Και μετά το συναρπαστικό ταξίδι του Κολόμβου στην Αμερική, οι ντομάτες από το Μεξικό και το Περού ήρθαν στην Ιταλία και οι κάτοικοι της πόλης Amatrice το δεύτερο μισό του 18ου αιώνα άρχισαν να φτιάχνουν τη Grisha με αυτές τις ντομάτες, γι 'αυτό γεννήθηκε η Amatriciana ή απλά Matriciana στη ρωμαϊκή διάλεκτο (matriciana στο romanesco ).
Η πρώτη περιγραφή της Amatricana ήταν από τον Francesco Leonardi, γηγενή Ρωμαίο σεφ που υπηρέτησε στο Quirinale (παπική κατοικία από το 1605 έως το 1870), στην επτά τόμο εγκυκλοπαίδεια των μαγειρικών τεχνών L'Apicio Moderno, που γράφτηκε από αυτόν το 1790.
Και στους αιώνες XIX-XX (δεν είναι γνωστό σίγουρα) τα αυγά προστέθηκαν στο Grisha, λαμβάνοντας έτσι την πάστα Carbonara.
Και αν δεν υπάρχουν ερωτήσεις με το τυρί και το guanciale, τότε η βεβαιότητα με τα υπόλοιπα συστατικά αυτής της σάλτσας Amatricana τελειώνει εκεί. Ποιος θα πίστευε ότι μια τόσο απλή, στοιχειώδης συνταγή στην Ιταλία προκαλεί ακόμα μια πραγματική καταιγίδα!
Η πρώτη φιλοσοφική τάση υποστηρίζει ότι οι ντομάτες δεν χρησιμοποιούνται στη σάλτσα Amatricana και θα πρέπει να είναι «λευκές» (με γουάντσα και κρεμμύδια).Η δεύτερη φιλοσοφική τάση ισχυρίζεται ότι υπάρχει μια θέση για ντομάτες στη σάλτσα Amatricano, αλλά δεν υπάρχει χώρος για σκόρδο ή κρεμμύδια. Ακόμα άλλοι αγωνίζονται για την παρουσία πιπεριού και κρεμμυδιών και την απουσία σκόρδου. Υπάρχουν αμέτρητα βίντεο στο YouTube, όπου τόσο οι ερασιτέχνες όσο και οι Ιταλοί σεφ δείχνουν τις «σωστές» και πρωτότυπες συνταγές τους για την παρασκευή ζυμαρικών με βάση αυτή τη σάλτσα Amatricana ή Matricana. Και το πιο ενδιαφέρον είναι ότι τα σχόλια των Ιταλών σε αυτά τα βίντεο, όπου μια στολή ξεδιπλώνεται συχνά σχετικά με την αυθεντικότητα, την ορθότητα ή τη νοστιμιά μιας συγκεκριμένης συνταγής. Και μερικές ιταλικές προσωπικότητες προσπαθούν πεισματικά να αποδείξουν ότι η πόλη Amatrice δεν έχει καμία σχέση με τη «ρωμαϊκή» σάλτσα Matricana, και αυτό το πιάτο έχει καθαρά ρωμαϊκή προέλευση. Σε γενικές γραμμές, διασκεδάζουν εκεί με αυτή τη σάλτσα και πιάτο ...
Και κουρασμένοι από τα επιχειρήματα των επαγγελματιών σεφ, ιστορικών και του δήμου Amatrice, οι νοικοκυρές συνεχίζουν να μαγειρεύουν επίμονα την Amatrichana με γκουαντσιάλη, κρεμμύδια, σκόρδο, πιπεριές, ντομάτες κάθε χρόνο - και είναι τόσο νόστιμα! Πράγματι, συχνά, η αρχική συνταγή έχει καλύτερη γεύση από το σκληρυμένο πρωτόγονο ...
Αλλά οι αρχές της πόλης Amatrice δεν κοιμούνται και επαγρυπνούν πώς τηρείται η σωστή συνταγή για τη σάλτσα All'Amatriciana, που προστατεύεται από την ετικέτα προέλευσης De.Co (Denominazione Comunale). Κατά τη διάρκεια του προγράμματος «C'e per te te te», ο διάσημος σεφ Carlo Cracco, ο οποίος υπηρέτησε ως τιμώμενος, είπε ότι για ένα από τα πιο διάσημα ιταλικά πιάτα στον κόσμο, την Amatriciana, για να είναι απόλυτα επιτυχημένη, είναι επίσης απαραίτητο να χρησιμοποιήσετε «σκόρδο ποσέ " Η «βλασφημία» δεν έφυγε από την επιφυλακή της δημοτικής διοίκησης της κοινότητας Amatrice, η οποία έγραψε γρήγορα ένα σημείωμα για να διορθώσει τον ισχυρισμό του Κράκο και άλλαξε επιθετικά το επώνυμο του σεφ σε «Gracco».
Ο δήμος Amatrice, με την υποστήριξη της περιοχής Lazio, προσπαθεί για πάνω από 10 χρόνια να αποκτήσει τη σάλτσα All'Amatriciana την ετικέτα STG της Ευρωπαϊκής Ένωσης - Specialità Tradizionale Garantita (Εγγυημένα παραδοσιακά προϊόντα). Εάν αναγνωριστεί, αυτό θα επιτρέψει μια ισχυρή εξαγωγή των προϊόντων Amatrice / Lazio που παραδοσιακά χρησιμοποιούνται σε αυτή τη σάλτσα και θα θέσει τέρμα στο ζήτημα των σωστών συστατικών αυτής της σάλτσας στην Ιταλία και σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Από σήμερα, μόνο δύο ιταλικά προϊόντα έχουν την κατηγορία STG. Σε αυτά περιλαμβάνονται η μοτσαρέλα και η πίτσα napoletana.
Αυτή η σάλτσα είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στη ρωμαϊκή περιοχή, και μπορούμε να πούμε ότι το Pasta alla Matriciana είναι σχεδόν μια κάρτα επισκεπτών της Ρώμης. Στους κλασικούς οδηγούς της σύγχρονης ρωμαϊκής κουζίνας, η σύνθεση των συστατικών αυτών των ζυμαρικών είναι πιο ποικίλη, όπου επιτρέπονται τόσο τα κρεμμύδια όσο και το σκόρδο, και άλλες αποκλίσεις από τις απαιτήσεις των Amatricians. Υπάρχει επίσης ένα kosher Amatriciana στα ρωμαϊκά εγχειρίδια, προσαρμοσμένο στους κανόνες του Kashrut. Το πεκορίνο ή άλλοι τύποι τυριών δεν χρησιμοποιούνται στην παρασκευή του, το ελαιόλαδο χρησιμοποιείται αντί για λαρδί και το χοιρινό μάγουλο αντικαθίσταται από βόειο κρέας.
Η εξάπλωση της σάλτσας Amatricana σε εθνικό επίπεδο σημειώθηκε τον 19ο αιώνα, όταν πολλοί Αμερικάνικοι μετανάστευσαν στη Ρώμη λόγω της κρίσης των βοοειδών και, βρίσκοντας δουλειά σε εστιατόρια, έκανε αυτό το πιάτο των προγόνων τους διάσημο. Το πρώτο ιστορικό εστιατόριο Amatriciane στη Ρώμη χρονολογείται από το 1860 και ονομάστηκε Il Passetto επειδή μπορούσε κανείς να το περπατήσει από το Vicolo del Passetto έως την Piazza Navona.
Τη νύχτα της 24ης Αυγούστου 2016, τα προβλήματα έπληξαν την κεντρική περιοχή της Ιταλίας. Ο σεισμός μεγέθους 6,2 προκάλεσε καταστροφή και απώλεια ζωής (τουλάχιστον 290 άνθρωποι πέθαναν), αφήνοντας χιλιάδες κατοίκους στις περιοχές Λάτσιο, Ούμπρια, Μάρκε και Αμπρούτσο.
Για μήνες, η πόλη Amatrice των 16.000 ατόμων, μια από τις πιο πληγείσες από τον σεισμό, ήταν στο επίκεντρο των μέσων ενημέρωσης και η σάλτσα έχει γίνει σύμβολο αλληλεγγύης προς τα θύματα του καταστροφικού σεισμού. Έκτοτε, τα ζυμαρικά, ντυμένα με τη διάσημη σάλτσα της γκουάντσας, τις ντομάτες και το τυρί πεκορίνο, σερβίρονται τώρα σε πολλά εστιατόρια στην Ιταλία και σε όλο τον κόσμο που έχουν συμμετάσχει στο κίνημα "Amatriciana Solidale".Η ομάδα εργάζεται στην Ιταλία και στο εξωτερικό, συγκεντρώνοντας χρήματα για όσους αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα ερειπωμένα σπίτια τους, τους λεγόμενους «σεισμούς» (terremotati). Ένας από τους πρώτους που συμμετείχαν στην πρωτοβουλία Solidarity Pasta είναι ο Βρετανός σεφ Jamie Oliver και 700 άλλοι σεφ που συνεργάζονται μαζί του. Το ρωσικό μοντέλο Natalya Vodianova κυκλοφόρησε έναν έρανο «Mangia per l'Italia» («Φάτε για την Ιταλία») για να φέρει αυτήν την «πάστα αλληλεγγύης» Amatrichan στο μενού εστιατορίων της Ρωσικής Ομοσπονδίας. Ένα ποσοστό των εσόδων από τις πωλήσεις διατέθηκε στο Save the Children, στον Ερυθρό Σταυρό και σε άλλους οργανισμούς στον τόπο της καταστροφής.
Ήταν απροσδόκητο - λυπηρό, αλλά η επιτυχία της σάλτσας, αλλά προκάλεσε υπερβολική ζήτηση για το Guanciale σε σύγκριση με αυτό που ήταν τότε διαθέσιμο στην Ιταλία, και σε σύντομο χρονικό διάστημα τα αποθέματα αυτής της λιχουδιάς στην Ιταλία απλώς στέγνωσαν, για λίγο. Ορισμένοι κατασκευαστές έχουν τοποθετήσει Guanciales που δεν έχουν ωριμάσει ακόμη σωστά και χρησιμοποιούνται επίσης ιταλικά Prosciutto και Pancetta ham, αν και είναι πιο χονδροειδή από τα μάγουλα Guanciale.
Εκτός από τα ζυμαρικά με αυτή τη σάλτσα Amatricana (SALSA ALL'AMATRICIANA), οι Ιταλοί μαγειρεύουν επίσης (αυτό ακριβώς ανακάλυψα):
• ζυμαρικά φούρνου Amatriciana (Ζυμαρικά alnono su sugo amatriciana)
• πίτσα Amatriciana (Pizza all'Amatriciana)
• risotto Amatriciana (risotto all'Amatriciana)
• gnocchi Amatriciana (gnocci con sugo all'Amatriciana)
• λαζάνια all'Amatriciana
• frittata all'amatriciana
• polenta με κεφτεδάκια και σάλτσα (POLENTA CON POLPETTE E SUGO ALL'AMATRICIANA)
• κεφτεδάκια με σάλτσα Amatricana (Polpette all'amatriciana)
• Amatricana croutons (crostini all'amatriciana)
• Αυγά Amatricana (l'uovo all'Amatriciana)
• υγρό ραβιόλια Amatriciana με πεκορίνο fondue (ραβιόλια liquidi di Amatriciana con fonduta di pecorino)
• μπάλες ρυζιού με σάλτσα Breaded Amatricana (Supplì all'amatriciana)
• κάτι σαν ιταλικό χοτ ντογκ με σάλτσα Panino all'amatriciana
• Burger Amatricana (AMATRICIANA BURGER)
• ψημένος μυελός των οστών της Amatriciana (ψημένος μυελός amatriciana)
• καλά, παίρνεις την ιδέα - και ούτω καθεξής ...
Παραδοσιακά, στα τέλη Αυγούστου - αρχές Σεπτεμβρίου, όταν συγκομίζεται φρέσκια ντομάτα, ο δήμος Amatrice διοργανώνει το φεστιβάλ Sagra degli Spaghetti all'Amatriciana για αρκετές ημέρες, όπου οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της Amatrice αντιμετωπίζονται άφθονα με αυτήν την τεράστια ποσότητα ζυμαρικών. Δείτε την πόλη Amatrice πριν από το σεισμό του 2007 και αυτό το φεστιβάλ σε ένα σύντομο βίντεο 3 λεπτών από το YouTube (στον σύνδεσμο
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ. Στην πραγματικότητα, υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία μεθόδων και τεχνικών για την παρασκευή αυτών των ζυμαρικών, οι οποίες απλά δεν μπορούν να περιγραφούν σε μία συνταγή. Αλλά όλα αυτά μπορούν να φανούν σε βίντεο στο Διαδίκτυο.
P.P.S. Ως συνήθως, σύμφωνα με την ιταλική παράδοση, δεν πρέπει να διακοσμήσετε ένα πιάτο με αυτήν την πάστα με αρωματικά φύλλα βασιλικού, μαϊντανό ή μέντα. Αυτά τα ζυμαρικά έχουν το δικό τους μοναδικό μπουκέτο αρωμάτων από guancheale, τυρί, πιπέρι και ντομάτα, το οποίο δεν πρέπει να διακόπτεται από βότανα.
Ρ.Π.Ρ. Όταν τρώτε αυτά τα ζυμαρικά, τα "μακαρόνια" κουλουριασμένα και κρέμονται σε ένα πιρούνι είναι πάντα πρόθυμα να μοιραστούν την κόκκινη σάλτσα ντομάτας με τα ρούχα σας, ειδικά στην περιοχή του θώρακα. Επομένως, μην διστάσετε να φορέσετε ένα σαλόνι ή να τοποθετήσετε μια πετσέτα υφάσματος πίσω από το κολάρο. Σε προειδοποίησα!
Ρ.Π.Ρ. Δυστυχώς, δεν είχα ποτέ την ευκαιρία να επισκεφτώ την Ιταλία. Και δεν ξέρω ιταλικά. Όλο το υλικό έχει συγκεντρωθεί σύμφωνα με πληροφορίες που διατίθενται ελεύθερα στο Διαδίκτυο, μεταφρασμένος από έναν μεταφραστή google. Εάν κάποιος παρατηρήσει κάποια ανακρίβεια, ή μοιραστεί την εμπειρία και τη συνταγή του για αυτή τη σάλτσα και αυτά τα ζυμαρικά, θα είμαι ευγνώμων!