ΜΙΑ ΛΟΓΗ ΓΙΑ ΤΟΝ SHASHLIK 🔗.
Το Shish kebab είναι αναμφίβολα το πρώτο πιάτο που ένα άτομο έμαθε να μαγειρεύει. Οι πρόγονοί μας στην αρχαιότητα έμαθαν να μαγειρεύουν φαγητό στη φωτιά και στα κάρβουνα. Δεν πιστεύουμε όμως ότι είχαν τον χρόνο και την επιθυμία να συζευχθούν για πολύ καιρό πάνω σε ένα νεκρό μαμούθ, άλογο ή αρκούδα για να δώσουν στο κρέας του ζώου οποιαδήποτε εξαιρετική γεύση. Εκατοντάδες αιώνες αργότερα, οι κυνηγοί και οι στρατιώτες έψηζαν κρέας σε ραμπόδες από μοσχάτα και τσίμπημα.
Πολλοί άνθρωποι, που δεν είναι εξοικειωμένοι με την ιστορία, έχουν την εντύπωση ότι το μπάρμπεκιου είναι ένα είδος ιδιαίτερου πιάτου των λαών του Καυκάσου, που τους ανήκει μόνο. Αυτό είναι εντελώς λάθος. Ακριβώς το ίδιο shish kebab μπορεί να βρεθεί σε πολλά έθνη του κόσμου.
Παρεμπιπτόντως, η ίδια η λέξη "shish kebab" δεν είναι Καυκάσου και κατά τύχη έγινε στα ρωσικά.
Δεν έχει νόημα να ψάχνετε για μια χώρα όπου εμφανίστηκε για πρώτη φορά μπάρμπεκιου. Ακόμα και οι αρχαίοι άνθρωποι, έχοντας μάθει πώς να φτιάχνουν φωτιά, έφαγαν κρέας μαγειρεμένο πάνω από τη φωτιά. Αλλά, ωστόσο, είναι γενικά αποδεκτό ότι η πατρίδα αυτού του πιάτου είναι η Ανατολή: Ιράν, Ιράκ, Λίβανος, Καύκασος ... ... Ίσως χάρη στις ανατολικές παραδόσεις μαγειρέματος κρέατος που αυτό το πιάτο αποδείχθηκε τόσο αρωματικό και ζουμερό. Σήμερα, σχεδόν κάθε κρέας μαγειρεμένο στα κάρβουνα ονομάζεται shish kebab. Αλλά το μπάρμπεκιου δεν είναι μόνο τηγανητό κρέας, αλλά είναι ένα ολόκληρο τελετουργικό με τους δικούς του κανόνες και απαγορεύσεις.
Ο Shashlik ήταν γνωστός στη Ρωσία μέχρι τον 18ο αιώνα, αλλά ονομαζόταν "σούβλα" - το κρέας ανατράπηκε σε σούβλα. Τα «βασιλικά πιάτα» του 16ου-17ου αιώνα αναφέρουν κοτόπουλα, πάπιες, κρέας και λαγούς. Η ίδια η λέξη "shish kebab" είναι μια παραμορφωμένη λέξη Tish της Κριμαίας "shish" - "spit", "shishlyk" - "κάτι σε μια σούβλα".
Shish kebab - αρωματικό, ζουμερό, μυρωδιά κάρβουνο με ένα ποτήρι καλό ξηρό κρασί. Αυτό το πιάτο, που θεωρείται στη Ρωσία και σε ολόκληρο τον κόσμο ως τυπικό Καυκάσιος, είναι γενικά γνωστό σε πολλούς βοσκούς και βοοειδή, ιδίως ορεινούς. Όσο για το όνομα - shashlik, λοιπόν, παρά την αδιαμφισβήτητη τουρκική του καταγωγή, κανείς στον Καύκασο, συμπεριλαμβανομένου του τουρκοφωνικού Αζερμπαϊτζάν, δεν θα μπορεί να εξηγήσει αυτή τη λέξη με βάση το λεξιλόγιο της γλώσσας τους.
Στην Αρμενία, το shish kebab ονομάζεται "khorovats" και στο Azerbaijan - "kebab", στην Τουρκία - "shish-kebab". Το κεμπάπ είναι ένα είδος κοτολέτας με πολύ δυόσμο. Όλη αυτή η μάζα είναι κολλημένη σε ξύλινα ραβδιά και ψήνεται πάνω σε κάρβουνα. Στη Δύση και στην Αμερική, τα "στροβιλισμένα" πιάτα έχουν μετατραπεί σε "ανατροπή" - είναι συνηθισμένο να μαγειρεύετε κρέας σε ένα συρμάτινο ράφι σε μαγειρικά σκεύη που ονομάζονται "μπάρμπεκιου". Σε ορισμένα μέρη της Αφρικής, οι ντόπιοι αυτόχθονες κάνουν shish kebab από το συκώτι. Στη Γεωργία, για τους πιο αγαπητούς επισκέπτες κάνουν "mtsvadi" σε μια ξηρή αμπέλου.Μικρά κομμάτια κρέατος για σουβλάκια είναι επίσης κοινά στη Νοτιοανατολική Ασία: Ταϊλάνδη, Μαλαισία, Ινδονησία - που ονομάζεται satay.
Υπάρχει μια παράδοση μαγειρέματος μπάρμπεκιου στη Λατινική Αμερική. Στη Βραζιλία, για παράδειγμα, το shish kebab ονομάζεται shuraska. Ένα τεράστιο κομμάτι κρέατος είναι κολλημένο σε σουβλάκι και μαγειρεύεται πάνω σε τζάκι. Όταν το πάνω στρώμα τηγανιστεί, κόβεται σε ένα πιάτο με ένα μεγάλο και πολύ κοφτερό μαχαίρι.
Στην Ιαπωνία, την Κίνα, την Ινδονησία, το κρέας τοποθετείται σε σουβλάκια (αιχμηρά ξύλινα ραβδιά), τηγανίζεται, στη συνέχεια βυθίζεται σε σάλτσα και σερβίρεται. Αν και στην Ιαπωνία, τα θαλασσινά ("tempora") χρησιμοποιούνται κυρίως για το μαγείρεμα κεμπάπ. Ο ιαπωνικός μάγειρας στα κάρβουνα πολύ σπάνια. Πιστεύουν ότι ο άνθρακας έχει την ικανότητα να απορροφά οσμές και όταν αναφλέγεται, μεταφέρει αυτές τις οσμές σε προϊόντα. Ως εκ τούτου, οι Ιάπωνες τρώνε τουρσί τζίντζερ με κεμπάπ μαγειρεμένο πάνω από τζάκι - καταπολεμά τις μυρωδιές.
Μικρά κομμάτια τουρσί αρνί μαγειρεύονται σε πολλές χώρες από το Αφγανιστάν έως το Μαρόκο. Στη γαλλόφωνη Βόρεια Αφρική, ονομάζονται "brochettes". Δεδομένου ότι οι χώρες είναι ερημικές, το σαξόλ και το πυξάρι χρησιμοποιούνται για το shashlik. Τέτοιοι άνθρακες είναι πολύ ζεστοί και "μακράς διαρκείας" με αρωματικό καπνό.
Υπάρχει ένα τέτοιο πιάτο στην κορεατική κουζίνα - "orikogikui" (πάπια κεμπάπ). Σας συμβουλεύουμε να το μαγειρέψετε. Η πάπια με μπαχαρικά, βότανα και ζάχαρη άχνη μπορεί να ψηθεί πάνω στη φωτιά ή να ψηθεί στο φούρνο. Το κρέας δεν πρέπει να είναι ψημένο, καθώς η γεύση του εξαφανίζεται.
Δυστυχώς, αυτό που μαγειρεύουμε συνήθως με κάρβουνο δεν μπορεί να ονομαστεί μπάρμπεκιου, αν και όλοι είναι ευχαριστημένοι και κανείς δεν παραπονιέται για τη γεύση μέχρι να δοκιμάσουν ένα πραγματικό μπάρμπεκιου. Αλλά αυτό δεν είναι μόνο τηγανητό κρέας, είναι ένα ολόκληρο τελετουργικό με τους δικούς του κανόνες και απαγορεύσεις.
Το Shish kebab είναι το μόνο πιάτο για το οποίο μπορείτε να μαζέψετε στο τραπέζι. Το κεμπάπ συνοδεύεται μόνο από φρέσκες ντομάτες, ψητά λαχανικά, βότανα, τυρί, μπαχαρικά, πράσινα κρεμμύδια και ξηρό κρασί. Τίποτα δεν πρέπει να διακόψει τη γεύση του μπάρμπεκιου, πρέπει να το απολαύσετε και μόνο αυτό, οπότε θα πρέπει να υπάρχει πολύ κρέας, ώστε όλοι να έχουν την ευκαιρία να πάρουν πολλή απόλαυση.
Έτσι, έχετε αποφασίσει να περιποιηθείτε τους αγαπημένους σας καλεσμένους με μπάρμπεκιου, οπότε από πού να ξεκινήσετε το μαγείρεμα; Πρώτα απ 'όλα, πρέπει να αποφασίσετε για την επιλογή κρέατος ή ψαριού. Δεν θα τηρούμε αυστηρές παραδόσεις Καυκάσου και δεν θα μιλάμε μόνο για μπάρμπεκιου πρόβειου κρέατος. Σήμερα, χάρη στην ελευθερία της ηθικής, έναν μικρό προϋπολογισμό ή μια πλούσια ποικιλία, τα κεμπάπ μπορούν να φτιαχτούν από κρέας, καθώς και από κοτόπουλο και οξύρρυγχο, είναι σημαντικό όλα να είναι φρέσκα.
Το αρνί κεμπάπ είναι ένα πολύ λεπτό θέμα, όπως η ίδια η Ανατολή. Το αρνί πρέπει να είναι νεαρό και άπαχο, είναι καλύτερο να παίρνετε ένα νεαρό αρνί έως 8 κιλά σε βάρος. Το υπερβολικό λίπος πρέπει να κοπεί και το κρέας να κοπεί σε μικρά κομμάτια. Το κρεμμύδι τυλίγεται μέσω μύλου κρέατος και αναμιγνύεται με κρέας έτσι ώστε το κρέας να κορεστεί με χυμό κρεμμυδιού. Τα κρεμμύδια σε δαχτυλίδια δεν είναι χρήσιμα, παρά την ελκυστική εμφάνισή τους. Πρόσθεσε ΑΛΑΤΙ και πιπερι για ΓΕΥΣΗ. Στη συνέχεια, το κρέας αναμιγνύεται με πραγματικό adjika (φτιαγμένο μόνο από ντομάτες, πιπεριές και μπαχαρικά) και μαρινάρεται για 24 ώρες.
Ο Αλέξανδρος Ντούμας, ο οποίος ταξίδεψε γύρω από τον Καύκασο το 1858, διαβεβαίωσε ότι το αρνί για το shashlik βυθίστηκε σε μαρινάδα ξύδι, κρεμμύδι, αλάτι και πιπέρι για 15 λεπτά. Και για να πάρετε ένα ιδιαίτερα πικάντικο πιάτο, το κρέας αφέθηκε στη μαρινάδα όλη τη νύχτα.
Έχετε παρατηρήσει ότι στις παλιές μέρες το μούσκεμα σε μια μαρινάδα δεν εκτιμήθηκε ιδιαίτερα; Αυτό συμβαίνει επειδή δεν γνώριζαν τίποτα για τα πτώματα που κρέμονταν στο ψυγείο για εβδομάδες και μήνες και δεν υπήρχε ανάγκη να ξεπεραστεί η μυρωδιά της αποσύνθεσης.
Και μπορείτε να απολαύσετε το κρέας σε οτιδήποτε. Οι κλασικοί λαϊκοί τρόποι - κρέας σε ξύδι ή κρασί - δεν είναι ιδιαίτερα καλοί. Το ξίδι, μαλακώνει το κρέας, σκοτώνει τη φυσική του γεύση. Το ίδιο, ωστόσο, όπως και το κρασί.
Οι Τάταροι της Κριμαίας προτιμούν το ξινό γάλα και μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε επιτραπέζια σόδα. Σήμερα είναι βολικό να χρησιμοποιείτε μαγιονέζα, κέτσαπ, μπύρα, κάθε είδους χυμούς - για παράδειγμα, ρόδι για αυτούς τους σκοπούς. Και οι Αυστραλοί γενικά μουλιάζουν τα κεμπάπ τους σε δυνατό τσάι.Πρέπει να δέσετε τα κομμάτια σφιχτά το ένα στο άλλο. Και τώρα τα κάρβουνα είναι έτοιμα και τρυφερά ροζ κομμάτια κοκκινίζουν στη ζέστη
Τώρα ας επιστρέψουμε σε πιο γηγενές κρέας και προσπαθήστε να φτιάξετε χοιρινό shashlik - γι 'αυτό είναι καλύτερο να πάρετε ένα ζαμπόν και για ειδικές λιχουδιές προτείνουμε χοιρινό παϊδάκι Η τεχνολογία δεν διαφέρει από το μαγείρεμα αρνιού shashlik. Οι πλευρές κόβονται σε ζευγάρια. Όταν κρεμάται στα σουβλάκια στα πλευρά, η σάρκα διαπερνιέται μεταξύ των οστών.
Πολλοί πιστεύουν επίσης ότι το βόειο κρέας μπορεί να κάνει ένα υπέροχο κεμπάπ. Αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το βόειο κρέας είναι πολύ πιο σκληρό από το χοιρινό. Ως εκ τούτου, συνιστάται να προ-εμποτίσετε το βόειο κρέας σε ανθρακούχο νερό. Και η συνταγή μαγειρέματος παραμένει η ίδια. Το shish kebab πρέπει να αποδειχθεί ζουμερό, αρωματικό και, κυρίως, απαλό.
Τα ξηρά κόκκινα κρασιά πρέπει να σερβίρονται με κεμπάπ κρέατος. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τρώτε μπάρμπεκιου με βότκα ή μπύρα. Το κρασί πρέπει να σερβίρεται σε θερμοκρασία δωματίου. Τα κόκκινα κρασιά δεν ψύχονται ακόμη και όταν ο καιρός είναι ζεστός.
Το κεμπάπ πουλερικών είναι επίσης ένα άξιο πιάτο. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε φιλέτα, ή να κόψετε ολόκληρο το πουλί σε ακόμη και μικρά κομμάτια. Για τη μαρινάδα, χρησιμοποιήστε την ίδια σάλτσα με πριν. Το κοτόπουλο πρέπει να μαρινάρεται περισσότερο από το χοιρινό. Μετά από αυτό, το μόνο που μένει είναι να απολαύσετε τη λεπτή γεύση και το άρωμα ενός υπέροχου μπάρμπεκιου.
Πρέπει να πίνετε κεμπάπ πουλερικών μόνο με ξηρό λευκό κρασί. Τονίζει ιδιαίτερα τη γεύση αυτών των πιάτων. Ταυτόχρονα, τα λευκά κρασιά πρέπει να σερβίρονται με απλή ψύξη τόσο το χειμώνα όσο και το καλοκαίρι. Σε αντίθεση με το κόκκινο κρασί, το λευκό κρασί είναι πολύ ελαφρύ, οπότε πρέπει να έχετε αρκετό απόθεμα για όλους.
Όλα τα σνακ θα πρέπει να είναι ευεργετικά για να τονίσουν τη γεύση του μπάρμπεκιου και να συνδυαστούν με αυτό. Θα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι έχετε μόνο ένα κύριο πιάτο στο τραπέζι μας - το shashlik, στο οποίο πρέπει να εστιάσετε, επομένως, τα ελαφριά σνακ πρέπει να προκαλούν όρεξη μόνο σας και να μην αποσπούν την προσοχή από την ατελείωτη απόλαυση.
Υπάρχει ένα τέτοιο κάστρο στην Ουγγαρία - στην πόλη Szekesfehervar. Ένα και μοναδικό άτομο - ταυτόχρονα ένας γλύπτης, αρχιτέκτονας και καλλιτέχνης με τα χέρια του για δύο δεκαετίες, έχτισε αυτό το Κάστρο και το γέμισε με όμορφα αγάλματα και πίνακες αφιερωμένους στη μοναδική βασίλισσα της καρδιάς του - τη σύζυγό του.
Λένε ότι ήξερε πώς, όπως κανένας άλλος, να μαγειρεύει ρουστίκ ψητό, ένα ορεκτικό πιάτο! Μοιάζει με ένα καυκάσιο κεμπάπ και είναι επίσης προετοιμασμένο σε μια σούβλα, μόνο σε ένα σουβλάκι: ψωμί σίκαλης, κρέας, καπνιστό μπέικον (φυσικά, με μπαχαρικά και κρασί!), Και πάλι με την ίδια σειρά, τελειώνοντας το σουβλάκι με ψωμί. Η ληστεία είναι καυτή και τώρα, λένε, τοπικοί μάγειρες αντιμετωπίζουν τουρίστες που επισκέπτονται το Κάστρο της Αγάπης.
Το κεμπάπ δεν είναι μόνο κρέας σε ραβδί. Αυτό δεν είναι μόνο ένα μαγειρικό φαινόμενο, αλλά και ένα αισθητικό. Και μια σημαντική προσθήκη σε αυτό το πιάτο είναι το γύρω τοπίο.